Metejoor onthult zijn ware zelf in nieuwe Streamz documentaire

donderdag 20 april 2023
Foto: Streamz - Lecter Media 2023

Joris Van Rossem, een enthousiaste leerkracht uit Vosselaar, hing zijn faalangst aan de haak en sloeg in 2021 een nieuwe weg in. Hij koos fulltime voor het artiestenleven en trok de schoolpoort achter zich dicht.

Met de artiestennaam Metejoor waagde hij zich aan de grote sprong. Stap voor stap en op zijn eigen tempo timmert hij sindsdien aan zijn eigen weg samen met producer en manager Hans Francken. Een weg waarin Metejoor uitgroeide tot een van de populairste artiesten van het moment. En niet alleen in Vlaanderen, maar ook in Nederland breekt hij door. Alles werd vastgelegd in de vierdelige documentaire 'Met De Joris', vanaf 27 mei 2023 te zien op Streamz. Een uniek verhaal over groei, doorzettingsvermogen en véél liefde voor muziek.

In 'Met De Joris' vertelt Metejoor open en eerlijk over het leven dat hij nu leidt, zowel op het podium als ernaast. Joris en Hans vertellen over hun lange zoektocht naar het juiste liedje en hoe alle puzzelstukken uiteindelijk op zijn plaats vallen bij '1 op een Miljoen'. We volgen Metejoor op zijn veroveringstocht door Vlaanderen en Nederland. Van de kleinste podia tot de grootste concerten.

We zien het ontstaan nummer 1-hits zoals ‘Rendez-vous’ met Emma Heesters en 'Kijk ons Nou' met Snelle. De 2 Nederlandse supersterren vertellen in de documentaire over hun samenwerking met Joris. Ook enkele mensen die hem nauw aan het hart liggen, komen aan het woord, waaronder zijn ouders, zus Lisa en zijn manager Hans Francken.

En of het hard gaat voor Metejoor. Zo ging zijn jongensdroom om zalen en theaters vol te laten lopen, in vervulling. Hij scoorde intussen verschillende nummer 1-hits, speelde in uitverkochte theaters en op festivals, was genomineerd voor 'Zomerhit', ontving in januari twee MIA’s en op dit moment is hij te zien in het nieuwe seizoen van 'Liefde Voor Muziek'. Maar één grote droom bleef voorlopig onvervuld: een concert in de grootste concertzaal van het land. Nu komt ook die wens uit. Dubbel zelfs, want op vrijdag 3 en zaterdag 4 november speelt Metejoor zijn eerste soloconcerten in het Sportpaleis.

De documentaire zal in avant-première te zien zijn op 25 mei in Kinepolis Hasselt en Kinepolis Antwerpen en op 26 mei in Kinepolis Kortrijk en Kinepolis Gent, in aanwezigheid van Metejoor. Tickets daarvoor zijn vanaf vandaag hier te bestellen.

'Met De Joris' is een productie van Streamz en Lecter Media en zal vanaf 27 mei 2023 te zien zijn bij Streamz.

'Special Forces' (VTM)

Na de opdracht in de oceaan volgt een onverwachte uitdaging: de 'milling'. De rekruten moeten een zware drill ondergaan en vervolgens twee minuten boksen tegen een SF-instructeur. Het brengt heel wat emoties en agressie naar boven, maar één rekruut voelt zich op zijn gemak. Bij een krachtige waterval bekruipt hen opnieuw de angst voor water en moeten ze twintig meter omhoog klimmen langs een gladde rotswand.

'Special Forces', om 20.40 uur op VTM.

De zevende dag
    Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Tik Tak
    Telefacts