Manu Van Acker presenteert 'Het Perfecte Plaatje' op Play4

woensdag 28 juni 2023
Foto: Play4 - © Play Media 2023

Play4 is gestart met de voorbereidingen van 'Het Perfecte Plaatje', een opmerkelijk tv-programma dat binnenkort voor het eerst in Vlaanderen te zien zal zijn, en waarin acht Bekende Vlamingen op een originele manier met fotografie aan de slag gaan.

De mens achter de lens
De 8 bekende deelnemers krijgen wekelijks uitdagende opdrachten in vaak uitzonderlijke omstandigheden, waardoor ze regelmatig buiten hun comfortzone moeten gaan. Meer nog omdat geen van hen professioneel bezig is met fotografie.  Dit alles zorgt voor verrassende televisie, met bijzondere beelden en de nodige onverwachte emoties. De kijker leert de deelnemende Bekende Vlamingen in 'Het Perfecte Plaatje' zo ook op een andere manier kennen: ze staan deze keer immers voor het eerst achter de lens van de camera in plaats van ervoor.

Kijkcijfersucces in Nederland
In Nederland loopt 'Het Perfecte Plaatje' al enkele jaren, en groeide het programma uit tot een echt kijkcijferkanon.

Al heel wat bekende Nederlanders, waaronder Heleen Van Royen, Gordon, Patricia Paay, Humberto Tan, Babette Van Veen en zelfs Gravin Eloise van Oranje namen al deel. Zij gooiden alles in de strijd om de ultieme foto te maken en zo kans te maken op de eindoverwinning.

Gastheer Manu Van Acker
Binnenkort is het de beurt aan bekend Vlaanderen om het tegen elkaar op te nemen in deze aparte fotowedstrijd. Wie deze strijd zal aangaan wordt later bekend gemaakt, maar de presentatie van 'Het Perfecte Plaatje' ligt alvast in handen van jong talent Manu Van Acker.

Manu, die naast zijn werk als radiomaker bij MNM ook een eigen rubriek heeft in 'Iedereen Beroemd', was bij Play4 al te zien in 'Nonkels', 'Café De Mol' en 'De Tafel van Vier'.  Met 'Het Perfecte Plaatje' heeft hij nu ook zijn eerste grote presentatie opdracht voor de zender beet, en zal hij de kandidaten binnenkort wekelijks volgen bij hun pogingen tot het maken van de meest unieke foto.

Manu Van Acker: 'Ik kijk er enorm naar uit om dit programma te presenteren, en om te ontdekken welke verrassende en grappige dingen er gebeuren als je acht bekende mensen een camera in de hand geeft, en daar een originele opdracht én de nodige tijdsdruk aan toevoegt. We mogen ons sowieso aan enkele hilarische momenten verwachten vermoed ik. En ik ben vooral ook benieuwd naar de originele resultaten die er ongetwijfeld uit de bus zullen komen. Ik ben sowieso grote cultuurliefhebber en fotografie behoort daar ook toe. Toen ik 13 was, kocht ik mijn eerste ‘professionele’ camera. Een carrière als fotograaf is er niet uitgekomen, slechte photoshops met veel effecten wel. (lacht) Maar 'Het Perfecte Plaatje' is ook heel leuk voor mensen die niet meteen iets met fotografie hebben. En we gaan de kijkers zeker ook extra betrekken in het hele verhaal. Net als de Bekende Vlamingen krijgen ook zij wekelijks een originele foto uitdaging, dus echt iedereen die wil – jong & oud - zal de fotograaf in zichzelf wakker kunnen maken.'

Uitdagende fotografiewedstrijd met een twist
In 'Het Perfecte Plaatje' nemen acht Bekende Vlamingen het tegen elkaar op in een professionele fotografiewedstrijd met een twist. Elke aflevering krijgen ze twee uitdagende en soms ook gedurfde foto opdrachten waarin ze hun creativiteit maar ook hun technische vaardigheden moeten laten zien. De vakjury geeft punten op de ingediende foto’s en elke week valt de deelnemer met de laagste score af. In de finale nemen de twee beste fotografen het dan tegen elkaar op met een grotere opdracht. Daaruit zal blijken wie zich mag kronen tot de winnaar van 'Het Perfecte Plaatje'.

Wanneer 'Het Perfecte Plaatje' te zien zal zijn op Play4 en wie er zal deelnemen wordt later bekend gemaakt.

DOSSIER: Najaar 2023: alle plannen, alle zenders! (BE)

volledig dossier

Ontdek de programma's van vandaag in onze tv-gids.

Villa Politica
    Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Tik Tak
    Plop & de Peppers