Hollywoodster Kristen Stewart te gast bij 'De Lesbische Liga'

vrijdag 29 maart 2024

Vanaf zaterdag 30 maart is in de podcast 'De Lesbische Liga' het interview te horen dat Annefleur Schipper en Vera Siemons hadden met Kristen Stewart. Aanleiding? De film Love 'Lies Bleeding'.

Een film over verlangen, obsessie, wraak én een goede biceps. 'De Lesbische Liga' ging met de trein (en met een verhoogde hartslag) naar de wereldwijde première in Berlijn en interviewden daar hun heldin actrice Kristen en de regisseur van de film Rose Glass, één op één. Annefleur en Vera mochten als enige Nederlandse media-outlet een video-interview afnemen met Kristen en Rose. Deze exclusieve video is vanaf zaterdag 30 maart te zien op het YouTube-kanaal van de 'De Lesbische Liga'.

Annefleur over haar bucketlist interview: 'Kristen Stewart is zonder twijfel de belangrijkste openlijk queer actrice van het moment in Hollywood en misschien wel van deze generatie. Dat wij haar met onze zelf begonnen podcast 'De Lesbische Liga' hebben kunnen interviewen op de Berlinale was dan ook een gigantisch bucketlist moment. Ze maakte eerder al furore met een Rolling Stone cover, speelt in de meest gehypte A24 film van het moment én nu zegt ze ook nog ‘GOOD GIRL’ tegen ons in de podcast, wat wil een lesbische meid nog meer?'

Vera vult aan: 'Daarbij was het voor ons topsport om alles wat we DOLGRAAG wilden weten van deze twee fantastische vrouwen in zes minuten proberen te vragen. We hebben in ieder geval ons uiterste best gedaan om ook alles waar de Liga’s (onze luisteraars) om staan te springen in dit interview ter sprake te brengen. Bovenal zijn we ontzettend blij met de representatie van dit soort queer films op het witte doek anno 2024, de lesbische filmrevolutie is begonnen!'

Te horen EN te zien
Het interview met Kristen Stewart en Rose Glass is vanaf aanstaande zaterdag 30 maart vanaf 10.00 uur te beluisteren in de podcast 'De Lesbische Liga' via je favoriete podcastkanaal en vanaf 10.00 uur te zien op het YouTube-kanaal van 'De Lesbische Liga'.

Over de film 'Love Lies Bleeding'
In een afgelegen dorp in de jaren '80 in New Mexico wordt het leven van sportschoolmanager Lou (Kristen Stewart) volledig op zijn kop gezet wanneer bodybuilder Jackie (Katy O'Brian) in haar sportschool verschijnt. Jackie, die werkt bij de schietbaan van Lou’s criminele vader, zet alles op alles om te trainen voor de belangrijkste bodybuildwedstrijd in Las Vegas, iets waar Lou haar maar ál te graag bij helpt. Het prille maar intense liefdesgeluk krijgt echter een onverwachte wending wanneer Lou's zus op brute wijze mishandeld wordt en in het ziekenhuis belandt. Al snel loopt alles op gewelddadige wijze uit de hand en moet Lou niet alleen het duistere verleden van haar vader onder ogen komen, maar ook dat van zichzelf. Een soms letterlijk bloedstollend verhaal, vol absurditeit, passie én guns.

'Goeiemorgen Morgen!' (Radio2)

De Ziggo Dome vormt het decor voor een gigantisch muzikaal spektakel met talloze oud-deelnemers aan het Eurovisiesongfestival. In deze aflevering: Mäns Zelmerlöw - 'Heroes', Bobbysocks - 'La det swinge', Rosa Linn - 'Snap', Cornelia Jacobs - 'Hold Me Closer', Ruslana - 'Wild Dances', Edsilia Rombley - 'Hemel en aarde', Gjon's Tears - 'Tout L'univers', The Roop - 'Discotheque', Alessandra - 'Queen of Kings' en Charlotte Perrelli - 'Take Me to Your Heaven'.

'Het Grote Songfestivalfeest', om 21.45 uur op VRT 1.

Molang
    De Buurtpolitie Extra