VTM 2 trapt een balletje in het voorjaar van 2024

dinsdag 16 januari 2024
Foto: VTM 2 - © DPG Media 2024

Ook VTM 2 staat er in het voorjaar van 2024. Met enkele klassiekers, een showbizz huwelijk én voetbal. Check hier wat je te wachten staat.

'ASTRID en NATALIA back to reality' - later dit voorjaar, ook in weekpreview met VTM GO+
Vier op de tien Belgen vinden het moeilijk om rond te komen, vaak alleenstaande ouders. Een realiteit die niet meteen aansluit bij het glamoureuze leven van Astrid en Natalia en hun kroost. In 'ASTRID en NATALIA back to reality' zetten ze beide voeten stevig op de grond en in die dagelijkse realiteit van heel wat hardwerkende Vlamingen. Een maand lang worden ze mama’s met een minimum en schuiven ze alle luxe aan de kant. Met échte jobs en een minimumloon proberen ze de eindjes aan elkaar te knopen als alleenstaande moeders. Voor welke uitdagingen komen Astrid en Natalia, net als een heleboel alleenstaande ouders, te staan? En hoe pakken ze dit aan?

'Regi Gaat Trouwen' - vanaf dinsdag 30/1, het huwelijk is live te zien op 27/2
VTM 2 zet zich schrap voor hét sprookjeshuwelijk van het jaar. Regi en Kristel trouwen en iedereen mag getuige zijn. Onder een stralende Zuid-Afrikaanse zon geven de twee lovebirds elkaar het ‘ja-woord’. De meest romantische dag in het leven van Regi en Kristel is volledig live te volgen bij VTM 2: van de receptie en het uitwisselen van de ringen, tot het ja-woord en het avondfeest. Aan zo’n veelbesproken sprookjeshuwelijk gaan natuurlijk heel wat voorbereidingen vooraf. Het passen van de trouwkleren, de burgerlijke trouw en het vrijgezellenfeest: heel Vlaanderen mag ook deel uitmaken van deze bijzondere, intieme momenten.

'Gestrand op Honeymoon Island' - later dit voorjaar, ook in boxset met VTM GO+
In goede, maar ook in kwade, hongerige, stormachtige en eenzame dagen. Nadat vier pas gematchte koppels quasi blind in het huwelijksbootje stappen, springen ze er meteen weer uit om te stranden aan de idyllische kust van hun onbewoond eiland. Afgezien van de kletsnatte trouwkleren rond hun lijf hebben ze niets. Ze kunnen alleen maar overleven van de liefde. Maar gaat de liefde ook door een lege maag? Smeedt dit avontuur een onafscheidelijke band en vinden ze de ware? Of wordt het een honeymoon in hell en stranden ze weer alleen? Nieuwe avonturen en hopelijk ook nieuw liefdesgeluk in 'Gestrand op Honeymoon Island'.

Darts - vanaf 1/2 elke donderdarts Premier League Darts
We have darts in our hearts, en dat meer dan ooit! Met open mond keek de wereld massaal toe hoe de 16-jarige sensatie Luke Littler wonderen verrichtte tijdens het WK Darts. Tot Luke Humphries, de nieuwe nummer één van de wereld, in de finale en meest bekeken dartwedstrijd ooit een einde maakte aan dat sprookje. Zet fenomeen Luke Littler zijn dartsprookje nu verder tijdens de Premier League en staat ‘donderdarts’ voortaan in het teken van de ‘battle of the Luke’s’? Iedere donderdag legt de jongste speler ooit in de Premier League de beste darters van het moment het vuur aan de schenen. En het wordt nog mooier: in maart kunnen Belgische dartliefhebbers de grootste sterspelers aan het werk zien op Vlaamse bodem tijdens de Blåkläder Darts Open in Wieze. Daarnaast staan dit voorjaar ook het prestigieuze Masters of Darts, de UK Open Darts en de World Cup of Darts op de goedgevulde planning. En vanaf nu kan ook Andy Baetens, wereldkampioen bij de semi-profs, zich op de grootste darttoernooien meten met de absolute darttoppers. Via de VTM 2 Darts Academy veroverde hij op de Q-School een felbegeerde PDC Tour Card, waarmee hij mag meedingen in het professionele circuit.

Champions League en Croky Cup - Croky Cup op 17/1 en 24/1, Champions League vanaf 14/2
Kevin De Bruyne ‘is back’. Haalt hij met Manchester City opnieuw de beker binnen of liggen er kapers op de kust? Op woensdagen verwent VTM 2 voetballiefhebbers met de UEFA Champions League. Vanaf de halve finales zitten zij bij iedere match op de eerste rij. Naast Europees voetbalspektakel schotelt VTM 2 ook straffe wedstrijden op eigen bodem voor met de kwart- en halve finales van de Croky Cup. Aster Nzeyimana en Maarten Breckx staan samen met analisten Marc Degryse, Jan Mulder en Gilles De Bilde paraat om er sfeervolle voetbalavonden van te maken. Daarnaast deelt Aster zijn grenzeloze passie voor het voetbal ook in de podcast Vier-Nul. Iedere maandagochtend brengt hij collega-voetbalzotten Marc Degryse, Frank Boeckx en Jarno Bertho samen om met een eigenzinnige blik het voetbal van het afgelopen weekend te bespreken.

DOSSIER: Voorjaar 2024: alle plannen, alle zenders (BE)

volledig dossier

Ontdek de programma's van vandaag in onze tv-gids.

Radio2 op VRT 1: WinWin
    Goedemorgen Nederland
    Nederland in Beweging
    Tijd voor Max