Piet Huysentruyt-pannen vliegen de deur uit

dinsdag 10 februari 2009

Piet Huysentruyt is een commercieel succes. Na de boeken en de kruiden zijn nu ook de pannen van Huysentruyt een ongelofelijk succes. In n week tijd gingen al 10.000 exemplaren langs de kassa van Blokker, waar de kok een exclusiviteitscontract mee heeft.

Het voorbije weekend was het over koppen lopen in de Vlaamse Blokker-winkels. 'Sommige filialen zaten zaterdagvoormiddag al door hun voorraad,' zegt Richard Van Besauw, de directeur van Blokker Belgi. Volgens hem is de verklaring simpel: 'Het is een kwalitatief goed product voor een lage prijs, en Huysentruyt is een sterke merknaam. Vandaag verdelen we opnieuw 18.000 stuks'.

Je kunt een pan kopen voor 20 tot 35 euro. Er is een ruim aantal potten geselecteerd. Je vindt onder andere een kookpot met rubberen handvaten en een speciale pan zonder antikleeflaag. Maar Blokker is ambitieus: 'We zijn bezig met de ontwikkeling van een grote soeppot, iets typisch Vlaams, maar er komt ook een moderne wok.'

Naast de potten sloot de televisiekok ook een contract met Domo, die zijn naam mag lenen aan een aantal keukenapparaten zoals blenders en grillaparaten. Hoe rijk Huysentruyt er zelf van wordt is niet bekend, maar het staat vast dat de man goed in de markt ligt.

Huysentruyt probeert het succes te verklaren: 'De mensen hebben blijkbaar vertrouwen in mij, maar ik sta er zelf ook verstomd van dat het zo'n vaart loopt. Of ik er rijk van word, dat is nu de vraag die iedereen zich stelt. Natuurlijk brengt dit iets op. Maar vergeet ook niet dat we dit al twee jaar voorbereiden. Men denkt al te makkelijk dat ik nu vlug van alles en nog wat uit mijn mouw schud. Dat klopt niet. Het klopt wl dat nu iedereen aan de telefoon hangt met een zakenvoorstel.'

Maar of de pannen nu de beste op de markt zijn wil Piet Huysentruyt niet gezegd hebben: 'Ik weet wel, dankzij die lange voorbereiding, dat ze qua prijs/kwaliteit enorm goed zitten. En of ik al namaakpannen ben tegengekomen? Nee, maar breng de mensen alsjeblieft niet op ideen', aldus nog Huysentruyt.

Bron: Het Nieuwsblad

Ontdek TV-Visie op Facebook!  

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

Vitaya logo V3

De in de steek gelaten Hildy Young is ervan overtuigd dat haar datingproblemen allemaal opgelost zullen geraken wanneer ze haar vader kan vinden die ze nooit heeft gekend. Wanneer ze hem eindelijk op het spoor komt, ontdekt ze echter dat hij als huurmoordenaar werkt. Wat volgt is een rollercoaster van emoties, en misschien wel een nieuwe carrire.

Film met Shiri Appleby (Hildy Young), Ivan Sergei (Blue), Kristin Dattilo (Nancy), Christine Adams (Eddie), Bradley Stryker (Harve).

'To Love and Die in LA', om 21.00 uur op Vitaya.

Dossiers