Piet Huysentruyt-pannen vliegen de deur uit

dinsdag 10 februari 2009

Piet Huysentruyt is een commercieel succes. Na de boeken en de kruiden zijn nu ook de pannen van Huysentruyt een ongelofelijk succes. In één week tijd gingen al 10.000 exemplaren langs de kassa van Blokker, waar de kok een exclusiviteitscontract mee heeft.

Het voorbije weekend was het over koppen lopen in de Vlaamse Blokker-winkels. 'Sommige filialen zaten zaterdagvoormiddag al door hun voorraad,' zegt Richard Van Besauw, de directeur van Blokker België. Volgens hem is de verklaring simpel: 'Het is een kwalitatief goed product voor een lage prijs, en Huysentruyt is een sterke merknaam. Vandaag verdelen we opnieuw 18.000 stuks'.

Je kunt een pan kopen voor 20 tot 35 euro. Er is een ruim aantal potten geselecteerd. Je vindt onder andere een kookpot met rubberen handvaten en een speciale pan zonder antikleeflaag. Maar Blokker is ambitieus: 'We zijn bezig met de ontwikkeling van een grote soeppot, iets typisch Vlaams, maar er komt ook een moderne wok.'

Naast de potten sloot de televisiekok ook een contract met Domo, die zijn naam mag lenen aan een aantal keukenapparaten zoals blenders en grillaparaten. Hoe rijk Huysentruyt er zelf van wordt is niet bekend, maar het staat vast dat de man goed in de markt ligt.

Huysentruyt probeert het succes te verklaren: 'De mensen hebben blijkbaar vertrouwen in mij, maar ik sta er zelf ook verstomd van dat het zo'n vaart loopt. Of ik er rijk van word, dat is nu de vraag die iedereen zich stelt. Natuurlijk brengt dit iets op. Maar vergeet ook niet dat we dit al twee jaar voorbereiden. Men denkt al te makkelijk dat ik nu vlug van alles en nog wat uit mijn mouw schud. Dat klopt niet. Het klopt wél dat nu iedereen aan de telefoon hangt met een zakenvoorstel.'

Maar of de pannen nu de beste op de markt zijn wil Piet Huysentruyt niet gezegd hebben: 'Ik weet wel, dankzij die lange voorbereiding, dat ze qua prijs/kwaliteit enorm goed zitten. En of ik al namaakpannen ben tegengekomen? Nee, maar breng de mensen alsjeblieft niet op ideeën', aldus nog Huysentruyt.

Bron: Het Nieuwsblad

Ontdek TV-Visie op Facebook!  

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'All You Need is Jani' (foto: VIJF - © SBS Belgium 2015)

Jani klopt deze week aan bij de familie Van Roosbroeck uit Itegem. Dochter Nicki is 25, maar ze woont nog bij haar ouders. Nicki is 3 jaar single. Na haar eerste en enige serieuze relatie is het volledig windstil in haar liefdesleven. Niet zo verwonderlijk, aangezien deze jonge dame de weekends thuis doorbrengt. En hoe¿ In de zetel met mama onder een fleecedeken, met een glaasje witte wijn en een romantische komedie. De ideale combinatie om voor eeuwig en altijd single te blijven dus! Jani heeft 4 weken de tijd om deze huismus uit de zetel te krijgen. En daarvoor roept hij de hulp in van personal coach Ilse van Acker. Nicki moet uit het nest durven vliegen en dat nemen Jani en Ilse redelijk letterlijk. Met een fikse duw in de goeie richting werken ze aan Nicki¿s zelfvertrouwen en uitstraling. Jani houdt van een look met ballen, dat is geweten. En het is net dat wat Nicki mist. Haar garderobe vol strikjes, snoepjeskleuren en brave kleedjes wordt grondig ondersteboven getrokken en vervangen door sexy, volwassen outfits.

'All You Need Is Jani', om 20.35 uur op VIJF.

Dossiers