Dit zijn de voortvluchtigen die zich wagen aan een nieuw seizoen van 'Klopjacht'

vrijdag 25 augustus 2023
Foto: Play4 - © Play Media 2023

14 doodgewone Vlamingen zeggen van de ene dag op de andere hun dagelijkse leven vaarwel en beginnen aan een trip vol adrenaline, spanning en emotie. In een nieuw seizoen van 'Klopjacht' worden ze binnenkort opgejaagd wild.

Wanneer je achternagezeten wordt door de allerbeste jagers in een klein land als België is de vraag niet: hoe ver vlucht je? Maar wel: hoe ver ga je? Want hoe blijf je 17 dagen lang uit handen van een ervaren team van topspeurders? En wat als je ergens compleet gedesoriënteerd wordt gedropt en je meteen al je plannen moet aanpassen omdat je je bagage moet achterlaten? Vorige jaar wonnen de speurders, zijn de voortvluchtigen hen dit jaar te slim af?

Wie van de voortvluchtigen lukt het om uit de handen van de speurders te blijven?

Katrien uit Geluwe (55) & Yves uit Wevelgem (38)
​(Ex-)Cafébazin en favoriete klant

Katrien heeft een QR-code op haar bil getatoeëerd. Via de code kunnen ze hun netwerk contacteren.

Katrien heeft 15 jaar lang een café uitgebaat waar Yves vaste klant was, ondertussen beschouwen ze elkaar al jaren als moeder en zoon. Katrien is een West-Vlaamse spraakwaterval die haar mannetje kan staan. Yves is zaakvoerder van Dakwerken Cooreman, het belangrijkste in zijn leven is zijn gezin.

Kevin uit Willebroek (20) & Jonna uit Willebroek (22) - Antwerpen
​Broers

Hun inspiratie halen ze uit 'Prison Break', benieuwd of ze hiermee uit de handen van de speurders kunnen blijven.

Kevin zit op kot in Mechelen en studeert Marketing aan de Thomas More Hogeschool, Jonna werkt als Junior HR Consulent. De broers hebben een grote passie voor basketbal en hebben beide op hoog niveau gespeeld. Zo’n 4 jaar geleden moest Jonna zijn droom jammer genoeg opgeven wegens reuma, maar dit verlies heeft hij omgezet in iets positief namelijk het coachen van jeugdspelers. Hun inspiratie halen ze uit hun favoriete serie 'Prison Break', benieuwd of ze hiermee uit de handen van de speurders kunnen blijven.

Chloé uit Knokke (26)

Ze wil haar laatste examen maken tijdens 'Klopjacht'. Een extra uitdaging.

Chloé zit in haar laatste jaar Geneeskunde, droomt ervan zich aan te sluiten bij Artsen Zonder Grenzen en hulpverlening te doen in het buitenland. Ze is heel sportief en gaat vaak lopen en zwemmen. Tijdens 'Klopjacht' heeft ze nog 1 examen af te leggen en dit wil ze zeker niet missen, ongetwijfeld een risico.

Kiala uit Mortsel (47) & Tine uit Mortsel (47)
​Ex-collega’s

De twee vriendinnen doen denken aan Thelma & Louise op de vlucht.

Kiala en Tine zijn beste vriendinnen, nu bijna al hun kinderen uit het huis zijn genieten ze volop van het leven en hebben ze zin een nieuw avontuur. Deze ondernemende dames staan sterk in het leven. Kiala werkt als familiaal bemiddelaar en is kunstenares, Tine werkt als bediende bij de webstore Elle & Rapha. Als ze gevat worden hebben ze de voorkeur voor team BRAVO.

Roxan uit Ledeberg (20) & Ann-Sophie uit Zwijnaarde (19)
​Vriendinnen

Ze zijn de jongste deelnemers, maar zeker niet te onderschatten.

Deze vriendinnen hebben elkaar leren kennen op de volleybal en vullen elkaar zo goed aan dat het zussen kunnen zijn. Roxan is studente Toegepaste Psychologie en Ann-Sophie studeert Financiën en Verzekeringen. Ze genieten allebei nog volop van het studenteleven. Als jongste deelnemers zouden de speurders hen wel eens kunnen onderschatten, maar dat zien ze net als een extra uitdaging.

Marisya uit Schellebelle (23) & Meredith uit Schellebelle (27)
​Zussen

Hun mama zal een belangrijke rol spelen tijdens het vluchten.

Marisya is vroedvrouw en studeert verpleegkunde, Meredith werkt als Sociaal Verpleegkundige op de materniteit en Pediatrie. De zussen wonen beide nog thuis bij hun mama. Dat de drie een sterke band hebben bewijst hun matching tattoo die ze samen lieten zetten. De ‘M’ van Marisya, Meredith en Marnix, hun overleden papa. Sindsdien is de band tussen hen alleen maar sterker geworden. Hun mama zal dus ook zeker een belangrijke rol spelen tijdens het vluchten.

Jasper uit Deinze (29) & Brieuc uit Deinze (27)
​Koppel

Ze hebben alle contactgegevens van bijna 100 mensen uit het hoofd geleerd.
Jasper en Brieuc zijn al 9 jaar samen en volgens hen de perfecte match. Als verloofden stappen ze samen in het Klopjacht avontuur. Naast levenspartners zijn ze ook zakenpartners en baten ze een cremerie uit ‘kreem’ in Deinze. 24/7 samenwerken zorgt ervoor dat Jasper en Brieuc elkaar door en door kennen, ideaal voor 'Klopjacht'.

Polle uit Bredene (42)

Hij heeft zijn vlucht met militaire precisie voorbereid, inclusief een uitgebreid plan om HQ lam te leggen.

Polle werkt als marinier voor defensie, heeft een gezin en is een echte familieman. Hij is heel fier op zijn werk en zal zijn ervaring en technieken proberen te gebruiken tijdens 'Klopjacht'.

'Klopjacht', vanaf 3 september elke zondag op Play4 en GoPlay.

DOSSIER: Najaar 2023: alle plannen, alle zenders! (BE)

volledig dossier

Ontdek de programma's van vandaag in onze tv-gids.

VRT NWS journaal 19u
    Sporza: UEFA Conference League