Sanoma en Telenet lanceren Libelle TV op 15 augustus
Eind deze zomer start uitgeversbedrijf Sanoma samen met Telenet het televisiekanaal Libelle TV. De nieuwe digitale tv-zender zal programma's brengen die in het verlengde liggen van de inhoud van het grootste Vlaamse vrouwenblad.
Elke week vinden Libelle-lezeressen in hun favoriete magazine inspiratie om het maximum uit alle dagen te halen: haalbare recepten, warme verhalen, leuke mode-, woon-, en doe-het-zelfideeën en zo veel meer. Met Libelle richt Sanoma zich naar de actieve vrouw die haar gezin op de eerste plaats zet, maar ook haar eigen ontplooiing én de maatschappij waarin ze leeft heel belangrijk vindt. Sanoma investeert al jaren in het ijzersterke merk Libelle en lanceerde twee jaar geleden ook al twee extra maandbladen van het merk: Libelle Lekker!, het culinaire magazine van Libelle, en Libelle Mama!, het blad voor en door mama’s met lagere schoolkinderen. Rond deze en andere thema’s zal Sanoma samen met de redactie van Libelle nu ook televisieprogramma’s maken. De klok rond zal Libelle TV te zien zijn in heel Vlaanderen via het digitale basisaanbod van Telenet.
'Libelle TV wil te allen tijde en op elk moment van de dag een bondgenoot zijn voor de vrouw die de zorg voor haar gezin belangrijk vindt. Een bondgenoot die haar inspiratie geeft om het beste te halen uit elke dag. Libelle TV zal daarom vooral het accent leggen op lokaal geproduceerde programma’s (Inspirerende programma’s over mama zijn, koken en eten, huis en tuin moeten de vrouw helpen om op een toegankelijke en praktische manier de verschillende rollen die ze heeft goed te kunnen vervullen). De magazines van Libelle worden elke week door meer dan 1 miljoen vrouwen gelezen in Vlaanderen. Hun trouw aan deze bladen bewijst dat er nog heel veel mogelijkheden zijn met de thema’s die hierin aan bod komen. Sanoma wenst rond deze thema’s een 360° omgeving te realiseren en televisie ontbrak hierin vandaag nog. Ik kijk er alvast naar uit om de inhoud van het blad weerspiegeld te zien in ons eerste digitale tv-kanaal', zegt Anouk Mertens, Manager Audiovisuele Projecten Sanoma Media.
Nieuwe audiovisuele plannen voor Sanoma
'Sanoma maakte eerder al bekend dat het haar leiderspositie op de Vlaamse magazinemarkt wil aanvullen met activiteiten op andere mediaplatformen. Met haar participatie in De Vijver Media en de start van Story FM werden al belangrijke stappen gezet. Naast radio past een volwaardig digitaal tv-kanaal perfect binnen onze ambitie om onze audiovisuele strategie verder uit te bouwen', aldus Aimé Van Hecke, CEO Sanoma Media Belgium.
Samenwerking De Vijver Media
De commerciële exploitatie van Libelle TV zal beheerd worden door Sanoma. Voor de spot reclameregie werkt Sanoma Media samen met SBS Sales Belgium. De regie van SBS Belgium breidt zo haar portfolio uit met een complementaire zender.