Wie haalt de halve finale van 'So You Think You Can Dance'?

zaterdag 2 mei 2015

Op zondag 3 mei wordt de laatste rechte lijn richting halve finale van 'So You Think You Can Dance' ingezet. In de zesde liveshow geeft elke danser uit de top 8 het beste van zichzelf.

Want wie hier is geraakt, wil ook koste wat het kost in de halve finale geraken. Met 4 nieuwe duochoreografieën, ieder een eigen solo en niet één, maar twee groepschoreo's van hoofdchoreograaf Roy Julen schittert de top 8 op het podium van de AED Studio's in Lint.

Om de kijker te helpen bij het stemmen, heeft Roy Julen deze keer twee groepschoreografieën samengesteld. Uitzonderlijk beoordeelt de jury ook de groepschoreo waarin Roy de top 8 naast elkaar zet en exact dezelfde passen laat uitvoeren. Roy Julen: 'In deze synchrone choreo voeren alle dansers exact dezelfde passen uit, zodat zowel de kijkers als de juryleden alle dansers goed kunnen vergelijken. They have nowhere to hide!'

Vorige week zondag vond de kijker dat het tijd was om afscheid te nemen van Nina en Dieter. Ook nu bepaalt de kijker – en alleen de kijker – wie afvalt en wie een plekje verdient in de halve finale. De juryleden adviseren de kijkers met hun vakkundige oordelen, maar hebben verder niets meer te zeggen over het eindresultaat.

'Het maakt niet uit met wie je danst. Jij danst altijd goed en maakt elke danspartner van je ook beter.' en 'Jij bent een van de meest constante performers die week na week goed presteert.' Twee prachtige complimenten van Dan Karaty aan het adres van Morgane. Deze keer is het aan Fabian om aan haar zijde te dansen. Met de moderne choreografie van Isabelle Beernaert op Smells Like Teen Spirit van Tori Amos staat Morgae en Fabian een hele uitdaging te wachten.

Na hiphoppers Fabian en Malik is het nu de beurt aan Fabio om met Melanie te dansen, de enige vrouw die een nagenoeg feilloos parcours heeft gedanst met week na week mooie jurycommentaar en zonder Dance For Your Life. De vraag is of ze zich staande zal houden naast Fabio in de hiphoproutine van choreograaf Yves Ruth op Carmen van Stromae.

Vorige week maakte Dane bollywood hip met zijn enorm enthousiasme en prachtige uitvoering van de choreo. Zijn drie partners waar hij mee danste, zag hij op het einde van de avond helaas telkens naar huis vertrekken. Deze keer danst hij met Manuella, door drie van de vier juryleden uitgeroepen tot de beste vrouwelijke kandidate van de wedstrijd. Samen brengen ze een jazzchoreografie van Laurent Flament op Take Me to Church van Hozier.

Voor het laatste koppel worden Malik en Julie weer verenigd. Het koppel is niet nieuw, maar de stijl die ze brengen is wel nieuw dit seizoen: een tango op het nummer The Best Latin Tango. Deze sensuele choreografie is van de hand van Peter Bosveld. Benieuwd of Julie haar jonge leeftijd niet blijkt uit de eerder volwassen dans… en of Malik de hoge verwachtingen van de jury ook buiten zijn comfortzone kan blijven inlossen.

'So You Think You Can Dance' - liveshow 6, zondag 3 mei om 19.55 uur bij VTM.

SYTYCD

'The Voice van Vlaanderen' - finale (VTM)

De vier finalisten zingen nog een laatste keer de pannen van het dak in de hoop het publiek omver te blazen met hun talent en zo de overwinning in de wacht te slepen. Wie wordt de nieuwe 'Voice van Vlaanderen'?

'The Voice van Vlaanderen', om 20.40 uur op VTM.

Iedereen Beroemd
    Sporza: EK Gymnastiek