De highlights van VTM

vrijdag 19 januari 2018

Op zaterdag 20 januari schittert Tom Hanks in de tv-première van 'Bridge of Spies', een film van regisseur Steven Spielberg. Het waargebeurde drama speelt zich af in het bruisende New York van 1960, waar op de achtergrond de Koude Oorlog woedt.

Advocaat James Donovan raakt verstrikt in een web van spionnen, complotten en valstrikken wanneer hij door de CIA wordt gerekruteerd om een Russische spion te verdedigen. Tegenspeler van Hanks is de meesterlijke Mark Rylance ('Dunkirk'; 'Wolf Hall'), die zijn rol verzilverde met een Oscar.

In 'La Mamma', op maandag 22 januari, duikt Sergio Herman samen met Kobe Ilsen voor de laatste keer in mama’s keuken. Sergio en Kobe zorgen voor een feestmaal en serveren alle favoriete gerechten van Kobes moeder.

Voor de laatste aflevering van 'Rijker Dan Je Denkt?', op dinsdag 23 januari, zijn Staf en zijn experten te gast in de Zoo van Antwerpen. Een man heeft een zeer bijzonder bronzen beeld bij van de hand van J. Dupon, de Belgische beeldhouwer die ook verantwoordelijk is voor de beelden aan de ingang van de Zoo. Wat is deze opmerkelijke vondst waard? Verder laat iemand een halsketting taxeren die ontworpen zou zijn door Salvator Dali. Maar is dat ook echt zo? Expert Karl krijgt dan weer een klein schilderijtje van kunstenaar Chauvin te zien. De eigenaar kocht het voor amper €500 euro en deed daarmee wellicht een heel goede zaak.

'Telefacts Winter' met Birgit Van Mol sluit op dinsdag 23 januari af op het zonovergoten Marbella, de plek waar superrijke Europeanen graag overwinteren. In de kleine haven van Puerto Banus verdringen de superjachten elkaar en rijden Ferrari's, Lamborghini's en Bentleys bumper aan bumper.

Nathalie Meskens en haar vaste panelleden Sven De Ridder en Ruth Beeckmans krijgen in 'Beste Kijkers' op woensdag 24 januari het gezelschap van twee grapjassen: Nederlander Jandino Asporaat en Sven De Leijer. Samen overlopen ze het beste van de afgelopen televisieweek.

Niels Destadsbader gaat op donderdag 25 januari voor de laatste keer op pad met 'De Wensboom'. Vandaag strandt hij in de Vrije Basisschool Sint-Vincentius in Gijzegem. Daar worden weer heel wat lieve, ontroerende en grappige wensen neergepend. Zo wenst Renée dat haar oma haar pleegkind Coralie na 30 jaar nog eens terug kan zien. Niels probeert haar op te sporen en voor een langverwachte familiereünie te zorgen. Fleur regelt voor haar vriendin Jitse een originele rit naar school. Als een roze limousine arriveert, zijn de meisjes dolenthousiast. Maar dat is nog maar het begin van een spannende trip. Rune is gepassioneerd door goochelen. Zijn vriend Bas wenst dat hij eens samen met zijn idool Nicholas een trucje mag inoefenen.

'The Voice van Vlaanderen' - finale (VTM)

De vier finalisten zingen nog een laatste keer de pannen van het dak in de hoop het publiek omver te blazen met hun talent en zo de overwinning in de wacht te slepen. Wie wordt de nieuwe 'Voice van Vlaanderen'?

'The Voice van Vlaanderen', om 20.40 uur op VTM.

Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Samson en Marie
    VLOGLAB Mystery #Stories