Sebastiaan Labrie presenteert 'De Volgende Stap'

dinsdag 28 oktober 2014

Dit najaar neemt acteur en presentator Sebastiaan Labrie zes bekende Nederlandse vrouwen samen met een familielid mee op een onvergetelijke reis.

Zo gaat schrijfster Susan Smit met haar moeder naar Scandinavië en reist journaliste en presentatrice Sandra Schuurhof met haar halfzus Ellen Dikker naar IJsland. Maar ook Sanne Vogel, Bibian Mentel, DJ Isis en Elle van Rijn laten zich samen met een familielid inspireren door de mooie omgeving en de lokale natuur in een ander land. Ver weg van het hectische bestaan in Nederland praten ze in het bijzijn van Sebastiaan over het verleden, het heden en vooral ook de toekomst. Welke 'volgende stap' wil de BN'er zetten in het leven?

Elke aflevering staan een andere bekende Nederlandse vrouw en een familielid centraal. Het tweetal trekt er samen op uit en bespreekt met Sebastiaan Labrie belangrijke onderwerpen in het leven van de BN'er. In een andere omgeving en met een persoon die veel voor de BN'er betekent, ziet de kijker ook een heel andere kant van haar. Als iemand de BN'er goed kent en weet wat vroeger haar dromen waren, dan is het haar familielid wel!

Zo gaat Sandra Schuurhof met haar halfzus Ellen Dikker, bekend als cabaretière, naar IJsland. Pas zes jaar geleden heeft Sandra haar vader leren kennen en er een zus bij gekregen met wie ze heel goed bevriend is geraakt. Ook verwacht Sandra in december een kindje van een man met wie ze in goed overleg de relatie heeft verbroken. Wat doet dit met haar?

Het reisgezelschap trekt vervolgens het binnenland in waarbij vragen over de jeugd van de BN'er naar voren komen. Welke gebeurtenis heeft haar gevormd? Zijn toekomstdromen uitgekomen? En wat heeft haar familielid daar in betekend?

Tijdens de trip staat er ook een avontuurlijke activiteit op het programma. Naarmate het einde van de reis in zicht komt, verschuift het gespreksonderwerp meer naar de toekomst. Hoe kan de BN'er een betere balans vinden tussen een razend drukke carrière en haar privéleven? Welke doelen wil ze nog bereiken?

Gedurende de hele reis denkt de BN'er na over haar volgende stap in het leven. Wat wil ze bereiken of veranderen in haar leven? Aan het eind van de trip vraagt Sebastiaan om uit al deze gedachten een inspirerende ambitie te formuleren en deze wordt vereeuwigd op het aloude tegeltje.

'De Volgende Stap' is een programma van Stepping Stone Producties, op initiatief van ECCO en onderdeel van een unieke samenwerking tussen ECCO, Flair en Net5.

'De Volgende Stap', vanaf woensdag 29 oktober om 22.30 uur bij Net5.

Stephanie Planckaert (VTM)

Het nieuwe schooljaar gaat van start en bij de familie Luki brengen ze hun zevende kind naar school. De familie Leys staat voor een dilemma tijdens het winkelen: wordt het schoolgerief of toch speelgoed? Voor de familie Naudts, met hun acht dochters, brengt het nieuwe schooljaar eveneens extra kosten met zich mee. Stephanie bezoekt ook Kevin en Nena, die helaas minder goed nieuws hebben ontvangen over hun baby Yarne.

'Families XXL', om 20.30 uur bij VTM.

Tik Tak
    Kabouter Plop