NPO koopt nieuwe buitenlandse programma's op internationale tv-beurs MIP

dinsdag 18 april 2017

De NPO heeft in Cannes tijdens de internationale tv-markt MIP een groot aantal spraakmakende en onderscheidende nieuwe buitenlandse kwaliteitsfilms en tv-series aangekocht, waaronder 'Moonlight', 'Elle', 'The Red Turtle', 'Apple Tree Yard', 'The Same Sky' en 'Blue Planet 2'.

Met deze titels wordt een breed publiek bediend. De meeste programma's zijn in de loop van dit jaar op de NPO-zenders te zien.

Nieuwe series
Nieuw aangekochte series zijn onder andere: de Britse natuurserie 'Blue Planet 2' (NPO 1, EO), de Duitse spionageserie 'The Same Sky' (NPO 2, VARA), de Britse dramaseries 'War & Peace' (NPO 2, KRO-NCRV), 'National Treasure' (NPO 2, NTR), 'Capital' (NPO 2, VARA), 'The Apple Tree Yard' (NPO 2, KRO-NCRV) en 'Undercover' (NPO 2, KRO-NCRV).

Nieuwe films en documentaires
De NPO is er ook in geslaagd een aantal succesvolle films aan te kopen. Onder andere Oscarwinnaar 'Moonlight' (NPO 3, VARA), Golden Globewinnaar 'Elle' (NPO 2, NTR) van regisseur Paul Verhoeven en de animatiefilm 'The Red Turtle' (NPO 2, KRO) van Michael Dudok de Wit.

De 2-delige documentairereeks 'The Week Diana Died' is aangekocht voor NPO 1 (AVROTROS). En op NPO 2 zijn de internationale documentaire hits zoals 'Life Animated' (EO) en 'Last Men In Aleppo' (VPRO) te zien.

Nieuwe seizoenen
Ook nieuwe seizoenen van bewezen successen van de publieke omroep zijn aangekocht, zoals seizoen 3 van 'Grantchester' (NPO 2, KRO-NCRV), seizoen 7 van 'Vera' (NPO 1, KRO-NCRV), seizoen 7 van 'Homeland' (NPO 3, BNN), het tweede seizoen van 'Victoria' (NPO 2, KRO-NCRV), een nieuw seizoen van 'Cold Feet' (NPO 3, VARA) en van de 'Graham Norton Show' (NPO 3, VARA).

Persbericht NPO
http://www.npo.nl

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

Sergio Herman in 'Mijn Pop-uprestaurant 2017' (foto: VTM - © MEDIALAAN 2017)

Met nog één week te gaan voor de grote finale op 4 mei, zetten de twee finalisten Table'O en TJOP's alles op alles om de overwinning en de bijhorende 50.000 euro binnen te halen. Makkelijk wordt het niet, want de twee duo's krijgen al meteen een nieuwe opdracht van de jury. Ze moeten tijdens het weekend een dubbele service organiseren. Dat wil zeggen: twee shiften op één avond en dus dubbel zoveel klanten. Wat de duo's niet weten is dat de jury nog een tweede test heeft voorzien. Tussen de klanten van de dubbele shift zitten namelijk ook twee geheime recensenten: Hermes Vanliefde en Peter Laloo, uitbaters van het Brugse restaurant Rock-Fort.

'Mijn Pop-uprestaurant', om 20.35 uur op VTM.

Dossiers