MUZIEKKIOSK breidt uit naar TriNed
Het nieuwe televisiepakket MUZIEKKIOSK, dat in mei van dit jaar van start ging, wordt met ingang van 1 oktober a.s. toegevoegd aan het digitale basispakket van de Brabantse FTTH service provider TriNed.
Daarmee krijgen alle televisie-abonnees van TriNed toegang tot de drie zenders die deel uitmaken van MUZIEKKIOSK: TV Oranje, SchlagerTV en NashvilleTV.
Directeur Gerard Ardesch is zeer ingenomen met de keuze van TriNed voor MUZIEKKIOSK. 'TriNed is een onafhankelijke provider die al zeventien jaar internetdiensten levert met een duidelijke focus op regionale glasvezelnetwerken', aldus Ardesch. 'Met name in die regionale netwerken zit een flinke groei. En daar liften we met onze tv-zenders graag op mee.'
De oostelijke mediaondernemers Jur Bron en Gerard Ardesch richten zich met MUZIEKKIOSK in eerste instantie op Nederland, maar het muziekpakket komt ook beschikbaar voor de buitenlandse markt. De afgelopen maanden besloten kabelmaatschappijen Kabeltex, SKV Veendam, Kabelnoord en CAI Harderwijk, internetprovider PLINQ en IPTV-provider InCompanyMedia om MUZIEKKIOSK in hun pakketten op te nemen.
NashvilleTV richt zich op de liefhebbers van hedendaagse countrymuziek in de breedste zin van het woord, met non-stop de nieuwste countryclips van het allerhoogste niveau. TV Oranje vertoont 24 uur per dag videoclips en programma’s met Nederlandse en Vlaamse artiesten. Iedere artiest kan zijn of haar clip insturen. Verder biedt de zender onder meer een dagelijkse Verzoekparade, shownieuws en een muziekagenda. Op SchlagerTV worden 24 uur per dag videoclips en andere beelden met Volksmusik uitgezonden, vrij van reclameblokken.