'Kinderen voor Kinderen' vraagt Johnny de Mol voor clip

maandag 30 november 2015

'Kinderen voor Kinderen' heeft de bekende presentator Johnny de Mol gevraagd om mee te werken aan de clip voor Waarom moet ik gaan?, een lied over vluchtelingenkinderen.

Aanleiding was zijn indrukwekkende speech bij de uitreiking van de Televizier Ring, waarin hij verdraagzaamheid onder de aandacht bracht. Johnny voelt zich erg betrokken bij het lot van kinderen waar ook ter wereld. Voor 'Kinderen voor Kinderen' aanleiding om hem te vragen om het nummer samen op te nemen.

Het nummer wordt voor het eerst ten gehore gebracht op maandagavond 30 november in de uitzending van 'De Wereld Draait Door' (19.00 uur, NPO 1), waar Johnny samen met enkele kinderen van het Koor aan tafel zit. Vanaf dat moment is ook de bijbehorende clip te zien op http://www.kinderenvoorkinderen.nl.

Johnny de Mol: 'Toen ik werd benaderd door 'Kinderen voor Kinderen' hoefde ik niet lang na te denken. Voor kinderen is hetgeen er nu met hen en om hen heen gebeurt, in de wereld en in Nederland, onbegrijpelijk.'

Het nummer Waarom moet ik gaan? staat op de 36e cd van 'Kinderen voor Kinderen' Raar maar waar (productie: Tjeerd P. Oosterhuis); tekst en muziek van het lied zijn van Jochem Fluitsma, Eric van Tijn en Joëlle Vierling.

'Kinderen voor Kinderen' steunt '3FM Serious Request'
VARA's 'Kinderen voor Kinderen' steunt al sinds haar oprichting 36 jaar geleden jaarlijks een goed doel. Dit jaar is gekozen voor het doel van '3FM Serious Request': kinderen en jongeren in oorlog en conflict.

'Kinderen voor Kinderen' roept zoveel mogelijk scholen, kinderen en hun ouders op om actie te voeren voor '3FM Serious Request'. Een actie aanmelden kan op de speciale actiepagina van 'Kinderen voor Kinderen' op http://www.3fm.nl/kominactie.

Kerstvakantieconcerten
Op 22 en 23 december aanstaande geeft 'Kinderen voor Kinderen' vier Kerstvakantieconcerten in de Heineken Music Hall waar ook Waarom moet ik gaan? ten gehore zal worden gebracht. De twee concerten van 22 december zijn uitverkocht; voor 23 december zijn nog tickets beschikbaar op ticketmaster.nl.

'Vive le Vélo, Leve de Ronde' - Karl Vannieuwkerke (Eén)

Karl ontvangt David van der Poel, Jolien D'hoore en Stijn Steels aan zijn tafel in de Vlaamse Ardennen om te praten over hun passie voor de koers en 'Vlaanderens mooiste'. Sammy Neyrinck duikt in de sfeer van de Ronde voor dagverse reportages uit het peloton. En Bart Aerts gaat op zoek naar verhalen rond wielerlegende Briek Schotte.

'Vive le Vélo, leve de Ronde', om 21.00 uur op VRT 1.

Joanna Lumley's Britain
    Murdoch Mysteries
    Ik mis je
    Per Seconde Wijzer