Jeroen Spitzenberger en Ronald Goedemondt broers in nieuwe Videoland-kerstserie

maandag 15 oktober 2018

'Kerst Met De Kuijpers' is de perfecte Videoland-serie om de donkere winterdagen mee door te komen.

Vanaf 17 december zijn onder anderen Henriëtte Tol, Jeroen Spitzenberger en Ronald Goedemondt te zien als de familie Kuijpers: een eigenzinnige familie die onverwachts samen kerst viert, met alle gevolgen van dien.

De vijfdelige reeks speelt zich af rond de kerstdagen in het huis van Marja Kuijpers (Henriëtte Tol). Marja’s man is drie jaar geleden overleden, en elk jaar viert ze traditiegetrouw kerst met haar zoons Frank (Jeroen Spitzenberger) en Casper (Ronald Goedemondt) en hun gezinnen. Dit jaar hebben de zoons echter voor het eerst andere plannen, wat Marja stiekem erg goed uitkomt. Ze heeft namelijk een nieuwe vriend waar zij nog niets van afweten.

Plotseling staan haar zoons toch voor de deur om kerst te vieren bij hun moeder, die anders ook maar zo alleen is. Marja stelt haar nieuwe liefde Hans (Marcel Hensema) voor als de klusjesman, omdat ze hem nog verborgen wil houden voor haar familie. Dit, in combinatie met de midlifecrisis van zoon Frank, zijn jaloerse ex-vrouw en veel te jonge nieuwe vriendin, het commentaar op de geflopte manuscripten van zoon Casper en de nieuwsgierige buurvrouw (Carly Wijs), zorgt voor een turbulente kerst die de Kuijpers niet snel zullen vergeten.

Cast
De cast van 'Kerst Met De Kuijpers' bestaat uit Jeroen Spitzenberger ('Alles is Liefde', 'Divorce'), Ronald Goedemondt ('Sluipschutters'), Henriëtte Tol ('Soldaat van Oranje', 'Bloedverwanten'), Carly Wijs ('Divorce'), Marcel Hensema ('Hollands Hoop', 'Knielen op een bed violen'), Eva Van der Gucht ('S1NGLE'), Ziarah Janssen ('Gouden Bergen'), Katrien van Beurden ('De Wederopstanding van een klootzak'), Sem van Butselaar ('De IJslandbende'), Boaz Kock ('Sophie'), Femke de Booys ('BAAL') en Julia Nauta ('Soof de Musical').

De serie is geregisseerd door Jelle de Jonge ('Weg van Jou', 'Toren C') en geschreven door Ingrid van Berkum ('Meisje Van Plezier', 'Julia’s Tango') en Martin van Steijn ('De 12 Van Oldenheim', 'Julia’s Tango').

'Kerst Met De Kuijpers', vanaf 17 december alleen te zien bij Videoland.

Persbericht Videoland

Stephanie Planckaert (VTM)

Het nieuwe schooljaar gaat van start en bij de familie Luki brengen ze hun zevende kind naar school. De familie Leys staat voor een dilemma tijdens het winkelen: wordt het schoolgerief of toch speelgoed? Voor de familie Naudts, met hun acht dochters, brengt het nieuwe schooljaar eveneens extra kosten met zich mee. Stephanie bezoekt ook Kevin en Nena, die helaas minder goed nieuws hebben ontvangen over hun baby Yarne.

'Families XXL', om 20.30 uur bij VTM.

radio2 op VRT 1
    Onze natuur