BN'ers maandenlang in training voor 'Dance Dance Dance'

dinsdag 3 maart 2015

Maandenlange voorbereiding, elk vrij uurtje keihard trainen, helse spierpijnen en gaan voor het uiterste: dat is het lot van de vijf koppels die dit najaar bij RTL 4 schitteren in de splinternieuwe, verbijsterende dansshow 'Dance Dance Dance'.

Vijf bekende Nederlanders storten zich met hun eigen partner, familielid of collega vol overgave in dit dansavontuur met als einddoel op spectaculaire wijze de sterren van de hemel te dansen. Het niveau is hoog, in 'Dance Dance Dance' is dan ook alleen plek voor BN'ers die stuk voor stuk écht kunnen dansen.

De deelnemers aan dit nieuwe dansprogramma zijn Humberto Tan met dochter Julia, 'GTST'-actrice Pip Pellens met haar vriend Pim Wessels, Euvgenia Parakhina en partner Jeroen Jorna, 'Moordvrouw'-acteurs Fockeline Ouwerkerk en Achmed Akkabi en Sylvana Simons met haar neef Regillio Denswil. Dansprofessional Timor Steffens, de man die met grootheden als Michael Jackson en Madonna het podium deelde, is als artistiek leider intensief betrokken bij het creatieve proces en eindverantwoordelijk voor alle choreografieën. Elke act wordt kritisch beoordeeld door een vakjury. De presentatie is in handen van Chantal Janzen en Jandino Asporaat.

In zes afleveringen zetten de koppels verschillende dansacts neer, op de muziek én met de originele choreografie van deze zeer bekende dansnummers. Door het gebruik van de nieuwste technieken, zoals videomapping en augmented reality, is sensatie verzekerd bij alle optredens. De koppels schitteren niet alleen als duo, maar krijgen ook de kans om de jury omver te blazen met een spectaculaire solodans.

Erland Galjaard, Programma Directeur RTL Nederland: 'Met dit programma zetten we een nieuwe stap in het zaterdagavondamusement van RTL 4. De mooie combinatie van de persoonlijkheden, het gebruik van de nieuwste digitale technieken en het weergeven van de weg naar de optredens toe, leidt tot een visueel en inhoudelijk spektakel. Het feit dat de deelnemende koppels bereid zijn om hun leven maandenlang in het teken te zetten van 'Dance Dance Dance' geeft wel aan dat er iets bijzonders aan de hand is. Ik verheug me dan ook enorm op dit programma en de unieke filmische video-ervaringen.'

Elk koppel verdient een geldbedrag dat ze schenken aan een door hen zelf te kiezen goed doel. In de finale geeft het winnende koppel maar liefst 100.000 euro weg.

'Dance Dance Dance' is ontwikkeld en geproduceerd door Talpa. Vanaf dit najaar te zien bij RTL 4.

'Eenmaal Andermaal' (VTM)

Op de enorme rommelmarkt van Maastricht zorgen Jacques en Axel voor een 'Tien om te zien'-reünie tussen Anne De Baetzelier en Willy Sommers. Deze keer staan Anne en Willy niet naast elkaar, maar tegenover elkaar. Anne vormt een duo met Axel, terwijl Willy met Jacques op zoek gaat naar verborgen parels.

'Eenmaal, Andermaal', om 20.40 uur op VTM.

Het weer (laat)
    King Otto