Art Rooijakkers in jeugddramaserie 'Caps Club'

donderdag 30 juli 2015

Naast Harry Piekema en Birgit Schuurman zijn ook Art Rooijakkers, Romijn Conen en musicalster Kok-Hwa Lie toegevoegd aan de cast voor het derde seizoen van de jeugddramaserie 'Caps Club'.

'Caps Club' is een initiatief van Lucille Werner Foundation in samenwerking met NSGK (Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind). Vandaag vinden opnames plaats met bijna de gehele cast. Het is de eerste draaidag voor Birgit en Art, die de slechteriken spelen in alweer het derde seizoen van de avontuurlijke AVROTROS-serie. Art: 'Lucille Werner heeft me gevraagd voor deze rol. Ik speel Brackxe, de assistent van slechterik Magali (Birgit Schuurman), een koude emotieloze man. Regisseur Servaas Snoeijers moest meteen aan mij denken voor deze rol. Ik weet niet of dat nou echt een compliment is, haha'.

Ook een aantal bekenden uit de vorige seizoenen keren terug in de nieuwe reeks van 'Caps Club', zoals Leontine Borsato, Bas Keijzer en Vincent Moes. 'Caps Club' is vanaf begin 2016 weer te zien bij AVROTROS op NPO Zapp.

'Caps Club seizoen 3'
De nieuwe castleden Guusje Stratman en Roos van de Wiel versterken de club bij het oplossen van het mysterie. Beide meiden hebben net als Tom (Daan de Groot) een handicap. De leden van de Caps Club zitten intussen op de middelbare school. De interesse voor de boomhut is er eigenlijk alleen nog bij Tom. De anderen hangen het liefst rond het pleintje in de stad. Als Tom op een dag een vreemde geur in de boomhut ruikt, beseft hij dat er een indringer is. Door de bevriende en blinde meneer Fu leert hij zijn geurvermogen optimaal te ontwikkelen. Tom komt erachter dat de geur in de boomhut van een lotusbloem is en dat degene die zich in de boomhut verschuilt bang is. Hij deelt zijn zorg met de andere leden van de Caps Club, maar zij denken dat Tom het verzint. Tom besluit het mysterie dat zich in de boomhut afpeelt alleen op te gaan lossen.

Positieve beeldvorming
De Lucille Werner Foundation maakt de serie voor AVROTROS in samenwerking met NSGK (Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind). Uit onderzoek is gebleken dat de verhalen van 'Caps Club' hebben bijgedragen aan een positieve beeldvorming rondom kinderen met een handicap.

Stephanie Planckaert (VTM)

Het nieuwe schooljaar gaat van start en bij de familie Luki brengen ze hun zevende kind naar school. De familie Leys staat voor een dilemma tijdens het winkelen: wordt het schoolgerief of toch speelgoed? Voor de familie Naudts, met hun acht dochters, brengt het nieuwe schooljaar eveneens extra kosten met zich mee. Stephanie bezoekt ook Kevin en Nena, die helaas minder goed nieuws hebben ontvangen over hun baby Yarne.

'Families XXL', om 20.30 uur bij VTM.

Down The Road
    Chinese dromen