Nieuwe Netflix-serie 'All Hail King Julien' vrijdag beschikbaar

donderdag 18 december 2014

Het grootste feestbeest ter wereld maakt zich klaar om de troon te bestijgen in 'All Hail King Julien' van DreamWorks Animation; de gloednieuwe Netflix Original-serie.

De eerste vijf afleveringen zijn vanaf 19 december in de Benelux beschikbaar voor Netflix-leden en zullen op dezelfde dag ook in VS, Canada, Latijns-Amerika, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, de Scandinavische landen en Frankrijk te zien zijn.

Lang voordat de dierentuinbewoners uit de gelijknamige films op Madagaskar aankomen zwaait koning Julien al dag en (vooral) nacht met de scepter over de kleurrijke eilandbewoners, waaronder ook de bij de fans erg geliefde Mort en Maurice. Samen met een heel stel nieuwe junglebewoners beleven ze in de jungle de gekste avonturen en de wildste feesten.

De dansgekte van het hoofdpersonage wordt in 'All Hail King Julien' ondersteund door een bloedstollende score aan originele hits waaronder een gloednieuw, aanstekelijk upbeat themalied. De serie kan bogen op een getalenteerde stemmencast, waaronder televisielegende Henry Winkler ('Happy Days') als de koninklijke voorganger en oom van koning Julien. Andere leden van de stemmencast zijn onder anderen Emmy Awardwinnaar Danny Jacobs als koning Julien, Andy Richter ('Conan', 'Arrested Development') als Mort, Kevin Michael Richardson ('Family Guy') als Maurice en India de Beaufort ('One Tree Hill') als Clover; de special-ops-expert van de koning.

'All Hail King Julien' maakt samen met de succesvolle serie Turbo FAST deel uit van een groeiende lijst aan Netflix Original animatieseries van DreamWorks Animation. Voor het einde van 2016 zal DreamWorks Animation nog tien nieuwe series uitbrengen op het grootste netwerk voor internettelevisie ter wereld.

'De combinatie van hilarische humor, fantastische muziek en de eindeloze mogelijkheden voor verhaallijnen over het leven in de jungle, maakt 'All Hail King Julien' tot een werkelijk unieke serie', aldus Margie Cohn, head of television bij DreamWorks Animation. ''All Hail King Julien' is een geweldig voorbeeld van de creativiteit van DreamWorks Animation waarmee we het Netflix-publiek een meeslepend verhaal vol kleurrijke karakters brengen.'

'We zijn blij dat we deze serie - die draait om een van de populairste personages uit 'Madagaskar' - kunnen toevoegen aan onze groeiende lijst van DreamWorks Animation producties', zegt Cindy Holland, Vice President Original Content bij Netflix. 'Koning Julien is een echte feestneus en we zijn ervan overtuigd dat vele gezinnen over de hele wereld graag de feestdagen met hem zullen doorbrengen.'

Nieuwe 22-minuten durende afleveringen van 'All Hail King Julien' zullen in de loop van volgend jaar worden uitgebracht.

Persbericht Netflix

'Eenmaal Andermaal' (VTM)

Op de enorme rommelmarkt van Maastricht zorgen Jacques en Axel voor een 'Tien om te zien'-reünie tussen Anne De Baetzelier en Willy Sommers. Deze keer staan Anne en Willy niet naast elkaar, maar tegenover elkaar. Anne vormt een duo met Axel, terwijl Willy met Jacques op zoek gaat naar verborgen parels.

'Eenmaal, Andermaal', om 20.40 uur op VTM.

Iedereen Beroemd
    Terzake