Welke meiden gaan door naar de grote liveshows van 'K3 Zoekt K3'?

donderdag 8 oktober 2015

Waar is die andere auto naartoe? Het is de vraag die 1.189.000 kijkers zich stellen na de eerste bootcamp-aflevering van 'K3 Zoekt K3', die goed was voor een marktaandeel van 55,4% (VVA 18-54).

Heel wat jonge kijkers laten zich op vrijdagavond meeslepen door de spannende zoektocht. Dat tonen de cijfers in de doelgroep VVA 18-44, waar 'K3 Zoekt K3' een marktaandeel haalt van maar liefst 64,5% (alle cijfers live +4). De eerste bootcamp-aflevering bracht jong en oud alvast naar het puntje van hun stoel: waar gaan de auto’s van afvallers Roschell, Demi, Hanne, Annelore, Jindra en Adrienne naartoe nadat ze zich hebben gesplitst? De tweede bootcamp op vrijdag 9 oktober brengt antwoorden.

Dat het alweer een aflevering boordevol spanning en verrassingen wordt, staat vast. De 9 resterende kandidaten krijgen immers meteen onverwacht bezoek over de vloer. De voltallige kinderjury komt langs in de villa en wil testen hoe goed de toekomstige K3'tjes met kinderen kunnen omgaan. Dansen, zingen, voetballen, koken… het staat allemaal op de agenda van de kids. Wat de kandidaten vooraf niet weten, is dat de kinderjury vervolgens zal kiezen wie zij het leukste meisje vinden. Zij wordt beloond met een wildcard en is dus sowieso zeker van een felbegeerde plek in de eerste liveshow.

Ondertussen wordt het 'K3 Zoekt K3'-bootcamp verdergezet en breekt voor de kandidaten een goed gevulde dag aan. Ze zullen in de studio de nieuwe single '10.000 Luchtballonnen' inzingen en het beste van zichzelf geven tijdens een uitgebreide fotoshoot. Tijdens de zangworkshop van coach Kristof Aerts wordt de stress sommigen te veel en lopen de emoties hoog op. Hoe brengen de kandidaten het er vanaf in de studio, onder leiding van Miguel Wiels en producer Peter Gillis?

Na een lange dag kruipen de meisjes vroeg onder de wol om er de volgende dag fris te staan. Die rust zullen ze kunnen gebruiken, want Karen zoekt hen ’s ochtends op met nieuws. Er staat de kandidaten een nieuw toonmoment te wachten, waarbij ze in trio een K3-nummer moeten brengen. Om hen te laten schitteren als een echte K3-groep doen de meiden dat in de legendarische K3-outfit die bij hun nummer past. Theater Vaudeville in Brussel wordt het decor van het belangrijkste toonmoment van de bootcamp. Hier wordt namelijk bepaald welke meiden doorgaan naar de grote liveshows van 'K3 Zoekt K3' en wie alsnog afvalt.

Naast repeteren voor hun finale act krijgen de dames ook de laatste workshops. Regisseur Vincent Rouffaer en 'Hallo K3'-acteurs Jacques Vermeire en Winston Post leren hen de kneepjes van het acteervak. Bovendien staat de kandidaten én kijkend Vlaanderen een primeur te wachten. De nieuwe K3 zal immers ook een eigen animatiereeks krijgen, waarvan meteen de eerste beelden worden getoond. Niemand minder dan stemactrice Maria Lindes en tegenspeler Louis Talpe begeleiden de kandidaten bij het inspreken van de stemmen.

Op de laatste bootcamp-dag staan de zenuwen strak gespannen voor het allesbepalende toonmoment. Voor het oog van hun vrienden en familieleden moeten de kandidaten het beste van zichzelf geven en aantonen dat zij het perfecte K3'tje zijn. Welke meiden krijgen het vertrouwen van juryleden Karen, Kristel, Josje, Gert en Miguel? Voor welke 2 kandidaten valt het doek? En wie staat volgende week op het podium van de wervelende 'K3 Zoekt K3'-liveshow?

'K3 Zoekt K3', vrijdag 9 oktober om 20.35 uur op VTM.

K3zoektK3

Stephanie Planckaert (VTM)

Het nieuwe schooljaar gaat van start en bij de familie Luki brengen ze hun zevende kind naar school. De familie Leys staat voor een dilemma tijdens het winkelen: wordt het schoolgerief of toch speelgoed? Voor de familie Naudts, met hun acht dochters, brengt het nieuwe schooljaar eveneens extra kosten met zich mee. Stephanie bezoekt ook Kevin en Nena, die helaas minder goed nieuws hebben ontvangen over hun baby Yarne.

'Families XXL', om 20.30 uur bij VTM.

radio2 op VRT 1
    Nachtwacht