Tweede seizoen van 'Connie & Clyde' vanaf dinsdag op Vitaya

maandag 19 maart 2018

Vitaya heeft zijn jaarstart niet gemist en noteert met 8% zijn beste marktaandeel tot nu toe op de zenderdoelgroep vrouwen tussen 18 en 54 jaar. De zender zet meer dan ooit in op Vlaamse fictie: zo werden er de afgelopen maanden reeksen als 'Clan' en 'Code 37' uitgezonden.

Dat werd gesmaakt door de kijkers en daarom zal vanaf 20 maart ook het tweede seizoen van 'Connie & Clyde' bij Vitaya lopen. Het eerste seizoen van de reeks werd uitgezonden bij VTM en is vanaf vandaag, woensdag 7 maart, volledig te herbekijken op vtm.be. De Vitaya-kijkers zien vanaf 20 maart elke dinsdagavond om 20.35 uur Eva Van der Gucht, Axel Daeseleire, Tom Audenaert, Nathalie Meskens, Ben Segers, Stefaan Degand en Luk Wyns aan het werk in de lichtvoetige dramareeks.

Zal Connie ooit nog in de liefde geloven?
'Niet geschoten is altijd mis', dat is de lijfspreuk van koppelaarster Connie Coninx, die het allesbehalve normale relatiebureau Connie & Clyde leidt. Nadat Connie op het einde van het eerste seizoen ontdekt dat haar man Hans niets anders doet dan haar bedriegen, besluit ze als single door het leven te gaan. Maar als matchmaker én boegbeeld van Connie & Clyde is het niet makkelijk om als vrijgezel anderen te koppelen, dus weigert ze aanvankelijk terug te keren naar haar relatiebureau. Zal het haar lukken om terug in de liefde te geloven en haar werk als koppelaarster terug op te nemen?

In de tussentijd vervangt consulente Peggy haar en probeert ze samen met Pol, Vincent en Pascal Connie & Clyde draaiende te houden, maar ze krijgen meteen een moeilijke zaak voorgeschoteld. Kunnen ze de klanten met een match naar huis sturen of hebben ze de koppelkunsten van Connie nodig? Pol heeft in het eerste seizoen zijn relatie met Lieven openbaar gemaakt en plant nu een feestje om zijn coming out te vieren. Vincents droom om een eigen film te maken lijkt uit te komen wanneer een producer interesse toont in zijn scenario.

Vaste cast keert terug
De hoofdcast van 'Connie & Clyde' bestaat uit een reeks mooie namen. Eva Van der Gucht neemt de rol van matchmaker Connie én zaakvoerster van relatiebureau Connie & Clyde voor haar rekening. Bij scheve schaats-rijder Hans, vertolkt door Axel Daeseleire, vond ze de liefde van haar leven, althans dat dacht ze toch. Tom Audenaert speelt Pol, de huispsycholoog en Nathalie Meskens is de bescheiden consulente Peggy, die in dit tweede seizoen meer dan ooit haar mannetje moet staan. Ben Segers staat als cameraman Vincent in voor het maken van foto’s en video’s van Connie’s klanten, terwijl Stefaan Degand als Pascal de ‘sherlock’ van dienst neerzet en klanten doorlicht. Luk Wyns is te zien als Hugo, Connie’s kleurrijke hippievader. Ook Bert Huysentruyt (als Pols lief Lieven), Karlijn Sileghem (als relatietherapeut Patricia) en Tine Embrechts (als agente Els) keren terug.

Straffe gastacteurs
Ook in het tweede seizoen krijgt het relatiebureau van Connie heel wat klanten over de vloer, gespeeld door straffe gastacteurs. Zo zijn onder andere Lucas Van den Eynde, Filip Peeters, Clara Cleymans, Wim Willaert, Lynn Van Royen, Jeroen Van Dyck, Tania Van der Sanden, Michael Pas, Liesa Naert, ... te zien in de reeks.

'Connie & Clyde' wordt geproduceerd door Caviar, het productiehuis achter o.a. 'Clan', 'Black', 'Tabula Rasa' en de nieuwe familiefilm 'Rosie & Moussa'. De reeks werd bedacht door Malin-Sarah Gozin ('Clan' en 'Tabula Rasa') en wordt geregisseerd door Guy Goossens ('Matroesjka’s' en 'Frits & Freddy'). Bo De Group ('Amateurs' en 'Tabula Rasa') en Frank Van Passel ('Amateurs' en 'Vele Hemels') zijn de producenten.

'Connie & Clyde', vanaf dinsdag 20 maart om 20.35 uur op Vitaya.

Vitaya

'Vive le Vélo, Leve de Ronde' - Karl Vannieuwkerke (Eén)

Dagelijks ontvangt Karl drie gasten aan zijn tafel in de Vlaamse Ardennen om te praten over hun passie voor de koers en 'Vlaanderens mooiste'. Sammy Neyrinck duikt in de sfeer van de Ronde voor dagverse reportages uit het peloton. En iedere dag is er ook een portret van een spilfiguur uit de rijke Ronde-geschiedenis.

'Vive le vélo, leve de Ronde', om 22.10 uur op VRT 1.

Heterdaad
    VRT NWS laat