Sundance Channel lanceert 'Sundance Channel Shorts 2015: kortfilmwedstrijd'

maandag 30 maart 2015

Sundance Channel lanceert de Sundance Channel Shorts Competition voor 2015. De film van de winnaar (de Grand Jury Prize) wordt later dit jaar op Sundance Channel wereldwijd uitgezonden en in juni vertoond tijdens een special event in Londen, verzorgd door Sundance Institute.

Verder gaat Vimeo een exclusief partnerschap aan met Sundance Channel voor de Vimeo Audience Award – de publieksprijs, gebaseerd op online stemmen van  kijkers en fans.

Inschrijven voor de wedstrijd is mogelijk van 30 maart tot 20 april via http://www.sundancechannel.be/scshorts. De films moeten worden ingediend door hun producers of regisseurs en ze moeten gevestigd zijn in België. Films mogen niet langer dan 10 minuten duren. Ze moeten worden afgeleverd met Engelse ondertiteling, tenzij Engels de voertaal van de film is. Inzendingen moeten voldoen aan de officiële regels en technische vereisten van Sundance Channel (beschikbaar op de website, waar een video richtlijnen en technische details toelicht). Extra info wordt getweet met de hashtag #SCShorts.

Geraud Alazard, vice-president marketing bij AMC Networks International, stelt: 'Onze Sundance Channel Shorts Competition geeft perfect de unieke spirit van Sundance Channel weer. Onze zender is de bestemming voor onafhankelijke films uit de hele wereld, en is daarmee het ideale uitstalraam dat ondersteuning geeft aan opkomend talent uit de Europese community van filmmakers. Wij vinden het bovendien fantastisch met Sundance Institute samen te werken om komende zomer de winnaar van de Grand Jury Prize in Londen voor te stellen. Fans kunnen ook hun rol spelen door hun stem uit te brengen voor hun favoriete film voor de Vimeo Audience Award.'

Mike Plante, senior programmer voor Sundance Film Festival en jurylid in de competitie, had de volgende commentaar: 'Kortfilms zijn opportuniteiten voor creativiteit en innovatie. Sundance Channel Shorts levert fraai werk door dit formaat ook zijn plaats in de zon te schenken. Ik kijk nu al uit naar die inzendingen: benieuwd met wat voor verhalen de filmmakers nu weer uitpakken!'

In de 2015 Sundance Channel Shorts Competition gaat het om twee prijzen. De Grand Jury Prize wordt toegekend op basis van verscheidene criteria zoals creativiteit, onderhoudende waarde, originele verhaalvertelling en productiewaarden. Juryleden zijn Harold Gronenthal van Sundance Channel, Mike Plante van Sundance Institute, Jason Sondhi van Vimeo en Tanguy Dekeyser van Proximus. De winnaar van de Grand Jury Prize wint een trip voor twee naar een screening van hun film in juni, tijdens een special event in Londen, verzorgd door Sundance Institute. De winnende film wordt later dit jaar ook uitgezonden op Sundance Channel.

Bovendien kunnen onafhankelijke filmfans online hun stem uitbrengen voor de Vimeo Audience Award: voor de inzending met het hoogste aantal stemmen is een high-end digitale camera weggelegd, evenals een Vimeo Pro-abonnement van 12 maanden. De verkiezing voor de Vimeo Audience Award vindt plaats tussen 27 april en 8 mei via www.sundancechannel.be/scshorts. De winnaars van de Grand Jury Prize en van de Vimeo Audience Award voor de Sundance Channel Shorts worden bekendgemaakt in mei.

De wedstrijd wordt ook ondersteund door Proximus, partner van Sundance Channel.

Persbericht Sundance Channel

'Liefde voor Muziek' - Susan & Freek (VTM)

Vandaag staat het charmantste koppel uit Nederland centraal: Suzan & Freek. Bij hun vorige deelname in 2022 wisten ze menig Vlaams hart te veroveren en ook deze keer leggen ze hun ziel bloot. In ruil voor zoveel openheid krijgen ze wondermooie versies van hun nummers te horen die hen meermaals tot tranen toe weten te ontroeren.

'Liefde voor Muziek', om 20.40 uur op VTM.

Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Lou
    Kabouter Plop