Seizoen 3 van 'Rectify' in première op Sundance Channel

zaterdag 3 oktober 2015

Sundance Channel kondigde vandaag de exclusieve première aan van het derde seizoen van de veelgeprezen originele dramareeks 'Rectify'. Zondag 4 oktober is het zover, om 21.00 uur.

De zesdelige reeks vervolgt het obsederende verhaal van een terdoodveroordeelde die na 19 jaar opsluiting in de dodencel wordt vrijgelaten, een verhaal dat als 'uiterst wijs en diepgravend tv-drama' alle lof kreeg van Entertainment Weekly. Kijkers krijgen een unieke kans om zich maximaal in te leven in het verhaal: het nieuwe seizoen van 'Rectify' gaat in première na een marathon-uitzending van alle 6 afleveringen van het 1ste seizoen én alle 10 afleveringen van het 2e seizoen. Deze marathon start dezelfde zondag 4 oktober, om 8.00 uur 's ochtends!

'Rectify' volgt het leven van Daniel Holden (Aden Young) die na bijna 20 jaar in de dodencel terugkeert naar zijn thuisstadje in Georgia. Hij heeft bijna zijn hele volwassen leven op de executie gewacht, en nu moet hij proberen een punt achter dat verleden te zetten en een 'normaal' leven op te bouwen met uitzicht op een toekomst. Zich aanpassen aan de vreemde nieuwe routines van de moderne wereld is een dagelijkse strijd. Daniel laat niemand met wie hij in contact komt onberoerd: zijn eigen verscheurde familie, degenen die ijveren om hem te beschermen, maar ook degenen die het in naam van recht, gezag en orde nog altijd op hem gemunt hebben. Sinds zijn terugkeer zijn zelfs mensen die Daniel vroeger nooit gekend hebben, nieuwsgierig om gecompliceerde volwassen relaties met hem aan te knopen.

Het derde seizoen van 'Rectify' pikt meteen in waar het tweede seizoen eindigde: de namiddag dat Daniel schuldig pleit in ruil voor strafvermindering. Wordt die deal aanvaard? Zal Daniel verplicht worden de stad te verlaten? Als dan het lijk van een lang vermist persoon opduikt, gaat de hand der wet opnieuw bij hem op zoek naar antwoorden. Daniels toegewijde zus Amantha probeert haar eigen leven weer op de sporen te krijgen, en krijgt een kans in een lokale winkel: voor het eerst sinds lang iets dat niets met haar broer te maken heeft. Intussen wroeten Ted Jr (Daniels stiefbroer) en zijn vrouw Tawney in hun verleden om na te gaan of hun huwelijk een toekomst heeft. Janet en Ted Sr, Daniels moeder en stiefvader, ondervinden eveneens de druk van zijn daden: ook zij merken dat hun huwelijk hierdoor op de proef wordt gesteld.

'Rectify' kreeg consistent positieve recensies. Hitfix noemde het 'op spiritueel vlak een van de rijkste series in de hele televisiewereld' terwijl The Los Angeles Times schreef: 'Niet gewoon goede tv, dit is verheffende tv.' Variety beschreef het drama als 'een masterclass in nuance' en 'uiterst fascinerend' en The Hollywood Reporter besluit: 'Wat 'Rectify' zó rijk en onweerstaanbaar maakt, zijn de keuzes die gemaakt worden om voorspelbaarheid te vermijden: niet zozeer de gedurfde keuze voor een overrompelend tempo, maar door de karakters (ook de complexe) in een schijnbaar alledaags verhaal te plaatsen en dit nieuw te doen lijken.'

'Rectify'-sterren Aden Young ('Killer Elite', 'The Tree'), onlangs genomineerd voor een Critics' Choice Television Award voor Best Actor in een dramareeks voor zijn rol als Daniel Holden; Abigail Spencer ('Cowboys and Aliens', 'True Detective') als Amantha Holden, Daniels jongere zus die zich haar hele volwassen leven heeft ingezet om te vechten voor zijn vrijlating; J Smith-Cameron ('True Blood', 'Margaret') als Janet Talbot, Daniels liefhebbende moeder die 19 jaar lang heeft moeten leven onder de drukkende last van zijn nakende executie; Luke Kirby ('Take This Waltz', 'Show Me A Hero') als Jon Stern, Daniels advocaat die werkt voor een organisatie die ijvert voor de vrijlating van onterecht veroordelen; Clayne Crawford ('A Walk to Remember', '24') als Ted Talbot Jr, Daniels stiefbroer die hij nog nooit ontmoet had; Adelaide Clemens ('Silent Hill: Revelation 3D', 'The Great Gatsby') als Tawney Talbot, Teds goedaardige echtgenote; Bruce McKinnon ('Lawless', 'The Wronged Man') als Daniels stiefvader Ted Sr; en Jake Austin Walker ('The Chaperone') als Daniels halfbroer Jared.

'Rectify' werd bedacht en geschreven door Ray McKinnon (schrijver en regisseur van 'The Accountant'; acteur in 'Deadwood', 'Sons of Anarchy'), genomineerd voor de Writers Guild Award. Executive producer was McKinnon, samen met Mark Johnson en Melissa Bernstein, de bekroonde producers achter AMC's 'Breaking Bad' en 'Better Call Saul'.

Sundance Channel is beschikbaar met Nederlandse ondertitels via Proximus TV, Telenet en Numericable.

Persbericht Sundance Channel

'Eenmaal Andermaal' (VTM)

Op de enorme rommelmarkt van Maastricht zorgen Jacques en Axel voor een 'Tien om te zien'-reünie tussen Anne De Baetzelier en Willy Sommers. Deze keer staan Anne en Willy niet naast elkaar, maar tegenover elkaar. Anne vormt een duo met Axel, terwijl Willy met Jacques op zoek gaat naar verborgen parels.

'Eenmaal, Andermaal', om 20.40 uur op VTM.

Villa Politica
    Prinsessia