Q2 pakt uit met Brits talent in gloednieuw seizoen van 'Britain's Got Talent'

zaterdag 2 juni 2018

'Belgium's Got Talent' krijgt een buitenlands vervolg bij Q2. Vanaf 3 juni kan iedereen elke zondagavond om 19.15 afstemmen op de zender voor een van de bekendste talentenshows ter wereld: 'Britain's Got Talent'.

De meest uiteenlopende acts van Groot-Brittannië worden in dit recentste, twaalfde seizoen beoordeeld door juryleden Simon Cowell, Amanda Holden, Alesha Dixon en David Walliams, die op zoek gaan naar de opvolger van pianist Tokio Myers. Ook het Award-winnende presentatieduo Ant and Dec zijn weer op post om de talenten voor en na hun optreden te begeleiden. Wie kan de juryleden overtuigen en stoot zo door naar de volgende ronde? En wie kan de befaamde Golden Buzzer binnenhalen?

Jurylid Simon Cowell: 'In het nieuwe seizoen wil ik opnieuw verrast worden. Ik wil geen slechte versie te zien krijgen van wat we al eens hebben gehad in de show. Dat is voor mij het belangrijkste. Het draait ook niet alleen om het talent, maar waar ze het verschil maken. Het verrassingseffect had ik bijvoorbeeld bij Susan Boyle en Paul Potss, ik had nooit durven dromen dat ze zo goed zouden zijn. Dat is waar deze show om draait.'

Voor Amanda Holden is dit al haar twaalfde jurering op rij: 'Ik ben ontzettend dankbaar dat ik dit al twaalf jaar mag doen. Na al die jaren kan ik wel nog geen winnaar voorspellen. Tokio, de winnaar van vorig jaar, was zo anders dan de rest, waardoor ik dacht dat het publiek hem niet zou smaken. Ik zat er dus helemaal naast.'

Baba Yega in 'Britain's Got Talent'
Baba Yega won vorig jaar 'Belgium’s Got Talent'. De populaire, gemaskerde dansers waagden nadien nog hun kans in de Duitse variant van de talentenshow: 'Das Supertalent'. Ze schopten het dankzij een Golden Buzzer tot in de finale, maar moesten genoegen nemen met een verdienstelijke tweede plaats. Maar Baba Yega wil meer en treedt voor de derde keer aan in een Got Talent-show. Deze keer zijn ze te zien in de derde auditieaflevering van het nieuwe seizoen van 'Britain’s Got Talent'. Kunnen ze Simon Cowell en co. overtuigen van hun buitenaardse danstalent? En veroveren ze ook de harten van de Britten?

Eerste auditieaflevering
In de eerste auditieaflevering van 'Britain's Got Talent', op zondag 3 juni om 19.15 uur, treden twaalf talenten aan op het grote podium. De acts gaan van een gevaarlijke ontsnappingspoging uit een watertank tot een verbluffende sessie gedachtenlezen. Wie zal vier ja’s van de jury krijgen? En zal er een Golden Buzzer uitgedeeld worden

'Britain's Got Talent', vanaf zondag 3 juni om 19.15 uur op Q2.

'Axel Gaat Binnen' (VTM)

Wat is tantra? Ook Axel wist het niet voor hij vertrok. Nog meer dan anders betreedt hij hier het onbekende. Eén ding is zeker: hij is emotioneel nog nooit zo diep gegaan. In deze aflevering komt Axel zichzelf helemaal tegen op verschillende vlakken. Met de nodige scepsis vertrekt hij naar de retraite in de Ardennen, maar hij keert terug naar Antwerpen als een compleet ander mens.

'Axel Gaat Binnen', om 21.45 uur op VTM.

Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Tik Tak
    Plop & de Peppers