Netflix sinds vanmorgen beschikbaar in België

vrijdag 19 september 2014

Netflix, 's werelds grootste netwerk voor internettelevisie, is nu ook beschikbaar in België. Vanaf vandaag hebben mensen in België rechtstreeks toegang tot diverse series en films die door Netflix worden gestreamd, vanaf EUR 7,99 per maand.

Netflix biedt een nieuwe manier om tv te kijken: leden kunnen series en films bekijken wanneer, hoe en waar ze willen via naadloze, directe toegang op tv's, tablets, smartphones, gameconsoles en computers. Hollywoodfilms, populaire tv-series, documentaires, onafhankelijke films, stand-up comedy, diverse titels voor kinderen en lokale titels kunnen nu direct op Netflix worden bekeken in België.

'We zijn erg trots dat we een nieuwe manier van TV kijken naar België kunnen brengen', aldus Reed Hastings, medeoprichter en CEO van Netflix. 'Mensen in België kunnen nu direct een uitgebreide collectie series en films bekijken, waar en wanneer ze willen.'

Netflix-leden kunnen zeer uiteenlopende titels bekijken, waaronder volledige seizoenen van Netflix original-series, zoals de veelgeprezen en populaire gevangenisdramedie 'Orange is The New Black', de gelauwerde mystery-serie 'Hemlock Grove', de animatiekomedie 'Bojack Horseman' en de kinderserie 'Turbo F.A.S.T.'.

Ook beschikbaar in België zijn 'Fargo'; de met een Emmy bekroonde serie die is gebaseerd op de gelijknamige Oscar-winnende film, 'From Dusk Till Dawn'; een reeks die voortborduurt op de karakters en het verhaal van de cultklassieker met dezelfde naam en 'Penny Dreadful'; de populaire psychologische thriller.

Het aantal Netflix original-series blijft ook toenemen, met binnenkort de premières van onder andere het epische 'Marco Polo', het science-fictiondrama 'Sense8' en 'Marvel's Daredevil', de duistere en actievolle superheldenserie.

Enkele van de duizenden uren entertainment die beschikbaar zijn op Netflix in Belgie worden ingevuld door eerdere volledige seizoenen van Amerikaanse series zoals 'Breaking Bad', 'Dexter', 'Pretty Little Liars', 'Sons of Anarchy' en 'Suits'. Complete seizoenen van internationale series op Netflix zijn onder meer 'Orphan Black' en de Britse series 'Sherlock' en 'Broadchurch'.

Hollywoodfilms en internationale speelfilms die nu beschikbaar zijn op Netflix, zijn onder meer 'Colombiana', 'The Social Network' en 'The Hurt Locker'. Netflix original-documentaires omvatten onder andere Battered Bastards of Baseball en Mission Blue. Babies is een van de vele andere documentaires die je kunt bekijken.

Netflix biedt ook een selectie Belgische titels als 'Dubbelleven' en 'Tournée Générale', en, voor de jongere kijkers, 'De Elfenheuvel' en klassieke tekenfilms 'De Smurfen' en 'De Avonturen van Kuifje'.

Kinderen en gezinnen kunnen daarnaast tv-series bekijken als 'Ben10', 'Pokemon Black & White' en 'Clifford' de grote rode hond en speelfilms zoals 'Alpha and Omega' en 'Cloudy With a Chance of Meatballs'.

Netflix biedt een superieure entertainmentervaring, waarbij veel titels beschikbaar zijn in HD met Dolby Digital Plus 5.1 surround sound en sommige zelfs al in Ultra HD 4K. Met geavanceerde aanbevelingstechnologieën en verbinding met Facebook kunnen leden titels ontdekken die zijn afgestemd op hun smaak. Iedereen kan Netflix een maand lang gratis uitproberen door zich te registreren op http://www.netflix.be.

Netflix is beschikbaar op vrijwel elk apparaat met een internetverbinding, inclusief computers, tablets, smartphones, Smart TV's en gameconsoles. Netflix levert automatisch de best mogelijke kwaliteit op basis van de beschikbare bandbreedte.

Over Netflix
Netflix is wereldwijd het grootste netwerk voor internettelevisie met meer dan 50 miljoen leden in meer dan 40 landen die gezamenlijk meer dan een miljard uur aan series en films per maand kijken, inclusief Original-series. Voor een vaste lage prijs per maand kunnen Netflix-leden zoveel kijken als ze willen, altijd en overal, op vrijwel elk scherm met een internetverbinding. Leden kunnen films en series afspelen, pauzeren en verder kijken, zonder commercials of verplichtingen.

Persbericht Netflix

Stephanie Planckaert (VTM)

Het nieuwe schooljaar gaat van start en bij de familie Luki brengen ze hun zevende kind naar school. De familie Leys staat voor een dilemma tijdens het winkelen: wordt het schoolgerief of toch speelgoed? Voor de familie Naudts, met hun acht dochters, brengt het nieuwe schooljaar eveneens extra kosten met zich mee. Stephanie bezoekt ook Kevin en Nena, die helaas minder goed nieuws hebben ontvangen over hun baby Yarne.

'Families XXL', om 20.30 uur bij VTM.

Tik Tak
    Kabouter Plop