Finale Rode Neuzen Dag: liveshow VTM, marathonuitzending Qmusic

maandag 30 november 2015

Op zaterdag 5 december heeft de eerste Rode Neuzen Dag plaats, een goededoelactie van VTM, Qmusic en Belfius om jongeren met psychische problemen te helpen.

Uit onderzoek blijkt immers dat liefst 1 op 5 Vlaamse jongeren hiermee te kampen heeft. Door deze actie wil men het taboe rond deze psychische problemen doorbreken. Want over fysiek lijden praat men gemakkelijk, maar psychische problemen zijn minder bespreekbaar.

Na wekenlang actie- en campagne voeren, wordt de apotheose een topevenement bij VTM en Qmusic. Q start op 4 december om 6.00 uur met een 40 uur durende radio-uitzending in '40 uur Rode Neuzen Radio' en VTM brengt op zaterdagavond 5 december om 20.00 uur een liveshow 'vol humor, pakkende getuigenissen en straffe muzikale acts': 'Rode Neuzen Dag: De Liveshow'.

Die dag maken Koen Wauters en Jonas Van Geel zich op voor de zotste avond van het jaar. Niet alleen het duo, maar ook heel wat bekende Vlamingen en comedians zetten er met veel plezier hun schouders onder.

De kijkers kunnen onder meer zien wat er gebeurt als de cast van 'Tegen De Sterren Op' op zoek gaat naar dé ultieme imitatie. En wat gebeurt er als Witse en Aspe, de twee beroemdste politieinspecteurs voor de allereerste keer in de geschiedenis de handen in elkaar slaan om een mysterieuze moord op te lossen?

Koen en Jonas hebben ook stand-up comedian Philippe Geubels uitgedaagd om het Wereldrecord 'Kussen in dertig seconden' te verbeteren. Ook een streepje muziek komt aan bod. Het 'Safety First'-team zorgt dat alles in goede banen wordt geleid.

'Wij trekken niet alleen alle registers open voor een toffe show', zeggen Koen en Jonas, 'maar wij hopen ook op het einde een mooi bedrag te kunnen verzamelen voor hulp aan jongeren met psychische problemen.'

Bij Qmusic zorgen Maarten Vancoillie, Dorothee Dauwe, Sam De Bruyn en Heidi Van Tielen voor 40 uur radio. Het viertal zal heel wat bekende gasten ontvangen en heel wat acties zullen in Vlaanderen plaatsvinden. 'So You Think You Can Dance'-jurylid Min Hee Bervoets organiseert samen met choreograaf Michel Froget een dansmarathon op een bus die Vlaanderen doorkruist.

Q-dj Sven Ornelis is de uitdaging aangegaan om 188 kilometer te wandelen van het dorpje Neuss in Duitsland naar de studio in Vilvoorde, waar hij tijdens de liveshow zal aankomen.

De opbrengst van de Rode Neuzen Dag gaat naar het Rode Neuzen Fonds, beheerd door een onafhankelijk bestuurscomité bij de Koning Boudewijnstichting. Iedereen kan een donatie doen via rodeneuzendag.be of via BE70 0960 6060 6025. Vanaf maandag 30 november is het gratis nummer 0800 2 46 66 geopend om giften te doen. Op vrijdag 4 en zaterdag 5 december zal er ook een Belfius-belteam aan de slag zijn.

'Liveshow Rode Neuzen Dag', zaterdag 5 december om 20.00 uur bij VTM. Na de liveshow worden de highlights van het benefietconcert,  'Clouseau & Van Geel in Concert', uitgezonden.

logo VTM 2 logo

De 54-jarige Rotterdammer John is altijd al een stevige drinker geweest, maar wanneer zijn grote liefde Adele overlijdt aan de gevolgen van leukemie, is het hek helemaal van de dam. Zijn kinderen Nathalie en Giovanni maken zich grote zorgen. Wanneer Maarten aan de slag gaat met de familie, blijkt al gauw dat het gebruik van alcohol en drugs niet alleen een probleem van vader John is.

'Verslaafd', om 21.40 uur op VTM 2.

Winterbeelden
    Thuis