Eerste vijf namen 'Stars for Life' bekend

vrijdag 8 november 2013

Vandaag hebben de eerste vijf kandidaten van 'Stars for Life' hun deelname aan de zangwedstrijd bekendgemaakt. In totaal verwelkomt Sam De Bruyn twaalf bekende Vlamingen.

Binnenkort worden ook de overige zeven kandidaten van 'Stars for Life bekendgemaakt.

Eén-presentator Ben Roelants, televisiepersoonlijkheid Lesley-Ann Poppe, stand-upcomedian Gunter Lamoot, Ketnet-wrapper Sien Wynants en actrice en comédienne Veerle Malschaert proberen vanaf maandag 2 december al zingend zoveel mogelijk geld bijeen te sprokkelen voor hun goed doel.

Gunther Lamoot zingt voor Mobile School
'Ik ben door televisiemakers al voor allerlei zaken gevraagd, tot varkensanussen smullen en sierduiken toe. Maar ik heb altijd de boot afgehouden. Ik wil me eventueel wel belachelijk maken, maar dan onder mijn eigen voorwaarden. En het moment is gekomen. Al schijt ik nu al in mijn broek, maar ik geef de volle 106%, want ik zie dit eigenlijk heel goed zitten. En wie weet houd ik er een hilarisch stuk routine aan over voor mijn volgende comedyshow. En dat goed doel is natuurlijk ook mooi meegenomen! Halleluhja!'

Komiek en 'Superstaar'-presentator Gunter Lamoot (43 jaar) wil met zijn deelname graag zijn zachtere emotionele kant laten zien. Hij heeft er altijd van gedroomd om mensen te ontroeren met muziek. Als student was hij lid van het muzikale duo Klaud François. Later was hij nog actief als zanger van een groep met de prachtnaam De Dokters in de Zaal. Afwachten of die dokter in de zaal ook effectief van nut zal zijn.

Ben Roelants zingt voor Pink Ribbon
'Ik ben geen groot zanger en ik heb zelf de buik vol van talentenjachten, maar ik weet dat 'Stars for Life' niet zomaar een talentenjacht is. Ik weet dat ik hiermee iets kan betekenen voor mijn goede doel en veel mensen kan bereiken.'

Ben Roelants (32 jaar) presenteerde dit najaar op Eén 'De Televisieroute'. Je ziet hem ook elk weekend in 'Vlaanderen Vakantieland', waarin hij de hele aardbol afreist. In het weekend speelt hij regelmatig voor dj. Muziek speelt een grote rol in Bens leven. Hij noemde zijn zoontje Otis naar de bekende soulzanger Otis Redding.

Sien Wynants zingt voor Oxfam
''Stars for Life' is voor mij de ultieme gelegenheid om mij volledig te smijten in een avontuur als zangeres, met nummers die ik graag hoor en voor een goed doel waar ik achter sta. Geen mensen of instrumenten om mij achter te verstoppen. Ik moet er helemaal voor gaan en daar heb ik ook heel erg veel zin in.'

Sien Wynants (23 jaar) ging meteen na haar studie journalistiek aan de slag als Ketnet-wrapper. Daar werd ze onmiddellijk door alle Ketnet-kijkers warm onthaald. Als elfjarig meisje deelde ze al het podium met de Canadese superster Céline Dion. Op het 'Stars for Life'-podium moet ze het alleen zien te rooien.

Lesley-Ann Poppe zingt voor Maka-A-Wish
'Ik doe mee aan 'Stars for Life' omdat ik dolgraag op een podium sta en mensen entertain. Het is bovendien een uitgelezen kans om me in te zetten voor het goede doel en zo hopelijk een paar kindjes hun wens te laten uitkomen.'

Drie jaar geleden leerde Vlaanderen Lesley-Ann Poppe (34 jaar) kennen als flamboyante verschijning in 'Komen Eten'. Sindsdien is ze amper uit de actualiteit verdwenen. Muzikaal heeft ze ook al enkele watertjes doorzwommen. Zo was ze in de de jaren negentig actief bij de blackmetalband Opus Nocturnales en startte ze in 2011 samen met Tanja Dexters en Griet Vanhees de meidengroep B-A-B-E. Dat Ietsie bitsie boe-liedje duurde helaas niet lang.

Veerle Malschaert zingt voor Bos+
'Ik doe met veel plezier mee omdat ik heel graag zing en nu de kans krijg te zingen met een liveband. Ik geloof ook echt in het goede doel waar ik voor ga, dus nu kan ik hen steunen door iets leuks te doen, zingen!'

Veerle Malschaert (38 jaar) is bij het grote publiek nog altijd het best gekend als de roodharige Carla in 'Flikken', maar het grootste deel van haar carrière speelt zich af op de planken. In 2008 ging haar eerste solo comedyshow in première. Momenteel toert ze al met de derde: Ecodiva. Veerle houdt op het podium wel van een vleugje dramatiek en emotionaliteit.

'Stars for Life', van maandag tot donderdag live om 21.30 uur vanaf 2 december tot en met 19 december op Eén.

'Vive le Vélo, Leve de Ronde' - Karl Vannieuwkerke (Eén)

Karl ontvangt David van der Poel, Jolien D'hoore en Stijn Steels aan zijn tafel in de Vlaamse Ardennen om te praten over hun passie voor de koers en 'Vlaanderens mooiste'. Sammy Neyrinck duikt in de sfeer van de Ronde voor dagverse reportages uit het peloton. En Bart Aerts gaat op zoek naar verhalen rond wielerlegende Briek Schotte.

'Vive le Vélo, leve de Ronde', om 21.00 uur op VRT 1.

Villa Politica
    Tik Tak
    Kabouter Plop
    The Big Body Hotel