Canvas wordt crossmediaal merk mét meer aandacht voor jongeren

dinsdag 30 september 2014

Vanaf april volgend jaar wordt gestart met het nieuwe Canvas. De naam Canvas, een ijzersterk merk, blijft en men is nu volop bezig met de invulling van de zender.

Elk nu bestaand Canvasprogramma wordt geëvalueerd. 'We willen van Canvas een passionele zender maken', zegt kersvers netmanager Paul Peyskens (foto), 'ook vrouwvriendelijker met minder testosteron'. Digitalisering zal een grote rol spelen en ook wil de zender attractiever zijn voor een jonger publiek, ook 18+ moet de weg naar Canvas vinden.


Canvas daagt dan ook de Vlaamse samenleving uit om zich continu heruit te vinden. Het leven zoals het is telt niet zozeer maar wel het leven zoals het zou kunnen zijn. Er wordt tevens gekeken vanuit andere verrassende invalshoeken naar het gekende en er wordt ingezoomd op het onbegrepene, het onderbelichte, het ongekende.

In het digitale tijdperk kan men alles en iedereen als een bron van inspiratie gebruiken. Canvas zal zich daarom niet als net gedragen, maar als een netwerk. De meerwaardezoeker van weleer is terechtgekomen in een digitale wereld, hij kan overal tegelijk zijn. Canvas moet verbreden, maar niet verwateren en daarom zal Canvas niet langer een lineaire televisiezender, maar wel een crossmediaal merk zijn. Canvas zal dus niet alleen tv-programma’s maken, maar nu ook online content, mobile content, live events, enz.

Centraal in de vernieuwing staan vijf domeinen waarin de zender de referentie voor informatie wil zijn, namelijk nationale en internationale politiek, sport, wetenschappen, ondernemen, kunst en cultuur. 'Nu het plan klaar is', zegt projectleider Elly Vervloet, 'kan men aan het echte werk beginnen'.

Over de programma's werd bevestigd dat 'Reyers Laat' verdwijnt, dat 'Terzake' naar een later uur verhuist en dat er om 20.00 uur een nieuw, ambitieus actualiteitenprogramma zal  komen.


Canvastv

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

Stephanie Planckaert (VTM)

Het nieuwe schooljaar gaat van start en bij de familie Luki brengen ze hun zevende kind naar school. De familie Leys staat voor een dilemma tijdens het winkelen: wordt het schoolgerief of toch speelgoed? Voor de familie Naudts, met hun acht dochters, brengt het nieuwe schooljaar eveneens extra kosten met zich mee. Stephanie bezoekt ook Kevin en Nena, die helaas minder goed nieuws hebben ontvangen over hun baby Yarne.

'Families XXL', om 20.30 uur bij VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 23:55
    Journaallus
    09:00
    Lentebeelden
  • 23:25
    Nachtlus
    07:30
    Ketnet Junior
  • 21:00
    Geen uitzending
    06:00
    Tik Tak
  • 01:40
    Geen uitzending
    06:05
    Kabouter Plop
  • 03:10
    Geen uitzending
    07:15
    Project Runway
  • 01:00
    Geen uitzending
    11:40
    The Bold Type
  • 01:00
    Geen uitzending
    15:10
    All New Traffic Cops
  • 03:15
    JAG
    02:30
    Baywatch
  • 00:45
    Geen uitzending
    06:00
    Joe
  • 00:35
    Geen uitzending
    02:25
    Sports Late Night
  • 01:50
    Geen uitzending
    07:30
    CSI: Miami
  • 03:10
    Geen uitzending
    02:40
    Kitchen Commando
  • 01:10
    Geen uitzending
    06:20
    The Block NZ
  • 01:25
    Geen uitzending
    08:20
    Hailey Dean Mystery: 2+2=4 Murders
  • 00:25
    Herhalingslus
    11:00
    Trends Talk
  • 03:19
    Voor u getest
    06:00
    Nog Even Soezen
  • 03:10
    Toasted!
    02:35
    Sarah's Sweet Table
  • 02:30
    Tennis: Rolex Monte-Carlo Masters 2024
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 02:35
    Vienna Blood
    02:45
    Midsomer Murders
  • 03:10
    NOS Journaal
    01:44
    Mindfck
  • 02:03
    Nieuwsuur
    08:04
    Petrus in het land
  • 03:16
    Tekst-TV
    02:10
    NOS Jeugdjournaal met gebarentaal