'Beach Girls' is nieuwe miniserie van vtm

maandag 1 september 2008

Maddie, Stevie en Emma waren de 'Beach Girls', een onafscheidelijk trio dat hun wilde zomers doorbracht in het Canadese kustdorpje 'Hubbard's Point'. Twintig jaar later lijken dit lang vervlogen tijden. Maddie is een kluizenaar geworden, Stevie heeft een drankprobleem en Emma stierf onlangs in een tragisch auto-ongeval.

M

aar het verleden keer terug, wanneer Emma's dochter Nell samen met haar vader -weduwnaar Jack terugkeert naar de afgelegen strandgemeenschap. Deze twee generaties verkennen er gevoelens van liefde, bedrog en vriendschap. Ze graven er diep verborgen geheimen uit het verleden op, die het heden voorgoed zullen veranderen.

Jack worstelt met de dood van zijn vrouw en is razend wanneer hij Maddie tegen het lijf loopt, omdat zij achter het stuur zat toen Emma stierf. Ook het weerzien met Stevie valt hem lastig, maar ze kunnen hun onderlinge aantrekkingskracht niet lang maskeren, wat niet in goede aarde valt bij Jacks jongere vriendin Francesca. Nell voelt zich snel in haar sas in het kustdorpje en wordt er goede vriendinnen met Clare en Skye, twee hippe tienermeiden die volop hun seksualiteit verkennen.

Surfer Jeremy trekt de aandacht van Nell en probeert haar hart te verover en. Ook de zeventienjarige Clare heeft vlinders in de buik, maar zij moet opletten dat haar verboden relatie met politieagent Marty niet aan het licht komt. De gespannen sfeer thuis drijft Skye in de armen van playboy Cooper. Ze beseft echter niet dat ze voor hem de inzet van een weddenschap is. Een tweede generatie 'Beach Girls' lijkt geboren...

'Beach Girls' bestaat uit zes afleveringen en is een productie van Fox. De reeks kan  buigen op een mooie cast, met onder meer:

• Rob Lowe (Jack Kilvert) kennen we uit kaskrakers als 'St. Elmo's Fire'en 'Austin Powers : Goldmember'. Voor zijn rol in het bejubelde 'The West Wing' werd hij genomineerd voor een Emy Award en tweemaal voor de Golden Globe Award voor beste acteur in een tv-serie.
  • Julia Ormond (Stevie Moore) veroverde de wereld in het legendarische 'Legends of the Fall' en in de blockbuster 'First Knight'.
  • Chris Carmack (Cooper Morgenthal) was eerder te zien op het Vlaamse scherm in 'The O.C.', 'Smalville', 'CSI Miami', 'Desperate Housewives' en 'Jake in Progress'.
  • Jonge wolven Chelsea Hobbs, Kristin Adams en Kristen Hager geven de tienermeisjes Nell, Clare en Skye gestalte.

'Beach Girls', vanaf zondag 7 september 2008 om 16.10 uur op vtm.

DOSSIER: Het tv-najaar van 2008

volledig dossier

'Liefde voor Muziek' - Susan & Freek (VTM)

Vandaag staat het charmantste koppel uit Nederland centraal: Suzan & Freek. Bij hun vorige deelname in 2022 wisten ze menig Vlaams hart te veroveren en ook deze keer leggen ze hun ziel bloot. In ruil voor zoveel openheid krijgen ze wondermooie versies van hun nummers te horen die hen meermaals tot tranen toe weten te ontroeren.

'Liefde voor Muziek', om 20.40 uur op VTM.

Iedereen Beroemd
    Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    The Office
    Homo Universalis Ketnet