Eén op vier Vlamingen kent S.televisie
Uit de recent uitgevoerde TNS meetstudie van februari 2008 blijkt dat ondertussen reeds 1.220.640 Vlamingen de digitale televisieomroep S.televisie kennen. Dat 1 op 4 Vlamingen vertrouwd is met S.televisie zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de analoge uitzenduren van de digitale TV omroep die enkel via Telenet en de bij Indi aangesloten kabelmaatschappijen te zien is in Vlaanderen.
D
e vaste S.kijkers community stijgt met 11,5% ten opzichte van het vorig resultaat exact één jaar geleden. Ook in Brussel (via Coditel en Telenet) en via het internet raken steeds meer Vlamingen en Brusselaars vertrouwd met S.
S.Televisie heeft via de kabel in Vlaanderen en Brussel en via het internet samen om en bij de 400.000 vaste regelmatige kijkers. Opvallend is dat de leeftijdsklasse 21-24 aansluiting vindt bij S. Ook de groep 55-64 blijkt de weg te hebben gevonden naar S.
S. is een zender die informeert, ontspant en emotioneert… en boeit vrijwel alle leeftijdsklassen tussen 21 en 55+.
De vrouwelijke kijker waardeert het aanbod van S, deze groep trendgevoelige vrouwelijke kijkers neemt met 5% toe. Het lifestyle aanbod op S. wordt verder uitgebreid en zal deze trend nog verder doen zetten, hiermee komt de zender meer en meer naar verhoudingen(man/vrouw) die terug te vinden zijn bij de meeste lifestyle magazines.
De S.kijker treffen we aan in alle onderwijsniveau's en zijn verspreid over alle sociale klassen en licht selectief in de groep 3+4(Mi-Hi). S. spreekt het actieve deel van de bevolking aan; de beroepsklasse bedienden is sterk vertegenwoordigd. De VVA's behoren duidelijk tot de doelgroep van S. en wonen hoofdzakelijk in stedelijke gebieden.