Opgefriste netstyling voor Eén
Wie op nieuwjaarsdag op Eén afstemt, kan kennismaken met de nieuwe, opgefriste netstyling van het net. Twee jaar na de introductie van de nieuwe naam Eén en de ondertussen goed ingeburgerde gekleurde cirkels krijgt de 'look and feel' immers een eerste opknapbeurt.
V
oor alle duidelijkheid: de naam 'Eén', het logo en de cirkels blijven behouden. Toch wordt vanaf 1 januari een en ander op het scherm dynamischer.
Zo wordt alle grafiek in en rond de programmatrailers gewijzigd. Ook de 'blips' (de cirkels die tussen programma's en trailers worden vertoond) zien er vanaf 2007 anders uit. De meest opvallende wijzigingen zijn echter de nieuwe – kortere - filmpjes met het Eén-logo, de nieuwe herkenningstune en de volledig nieuwe vormgeving van het weerbericht en de omroepstudio.
De basis voor de huidige netstyling van Eén werd begin 2005 gelegd door het Britse bedrijf Red Bee Media. De nieuwe, opgefriste variant werd de voorbije maanden binnen de VRT ontwikkeld door Eén-art director Yves Podevyn i.s.m. Helga Boeye van de grafische dienst, Bart Ketelaere van de dienst sonorisatie en de broadcast-cel.