Nieuwe reclameregie voor NRJ Vlaanderen na terugtrekking VAR

woensdag 11 juli 2018

NRJ Vlaanderen, de radiosamenwerking tussen Mediahuis en SBS Belgium (VIER, VIJF en ZES), kiest voor IP als nieuwe mediaregie nadat VAR de stekker uit de opgestarte samenwerking trok. IP Belgium is vandaag zowel in het noorden als in het zuiden de mediaregie van Nostalgie, de landelijke radio van Mediahuis.

De keuze voor VAR als reclameregie voor de commerciële zender NRJ was omstreden omdat de VAR de reclamregie is van de openbare omroep VRT.

Tom Klerkx, Managing director NRJ Vlaanderen: 'Met IP als nieuwe regiepartner aan boord zijn we ervan overtuigd dat de commerciële vertegenwoordiging van de gloednieuwe Vlaamse zender in goede handen is. IP heeft ervaring bij het vermarkten van opstartende radio’s. Ze hebben al bewezen slagvaardig en constructief mee te kunnen bouwen aan een merk.'

Peter Quaghebeur, CEO SBS Media Belgium: 'De keuze van VAR om minder dan twee maanden voor de start van NRJ Vlaanderen de samenwerking als mediaregie voor NRJ Vlaanderen eenzijdig te beëindigen, belemmert en verhindert de commerciële opstart van een nieuwe speler op de Vlaamse radiomarkt. Deze aanpak van VAR is bijzonder schadelijk voor de dynamiek binnen de Vlaamse radiomarkt. We brengen momenteel de schade van deze alleszins ontijdige beslissing in kaart en beraden ons over juridische stappen.'

Denis Masquelier, General Manager IP Belgium: 'IP Belgium is bijzonder trots op deze samenwerking met NRJ Vlaanderen en zal alles in het werk stellen om het initiatief van SBS Media Belgium te laten uitgroeien tot een groot succes. Door met IP in zee te gaan, kiest NRJ Vlaanderen voor de expertise en de ervaring van de enige regie die Belgische adverteerders een volledige dekking van het land kan bieden. Dat is te danken aan een portefeuille vol sterke merken waarmee de regie alle soorten publiek kan bereiken. NRJ Vlaanderen gaat de radiodekking van IP nu nog verder helpen uitbouwen, vooral dan de dekking op jongeren. Op die manier bevestigt IP haar positie als belangrijkste nationale radioregie.'

Bron: SBS Belgium - eigen bericht

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo vier logo 4 logo

Na twee keer de middelbare school te hebben doorlopen, zijn er grote veranderingen op komst voor agenten Schmidt en Jenko wanneer ze undercover gaan op een plaatselijke universiteit. Maar wanneer Jenko een gelijkgestemde ziel ontmoet bij het footballteam en Schmidt bij het kunstwereldje infiltreert, beginnen ze twijfels te krijgen over hun vriendschap. Nu moeten ze niet alleen de zaak oplossen, maar ook uitvogelen of ze een volwassen relatie kunnen hebben.

'22 Jump Street', film uit 2014 met oa. Channing Tatum en Ice Cube, om 20.35 uur op VIER.

Dossiers