Vitaya zet haar succes ook in 2007 verder
Vitaya kende in 2007 een forse groei ten opzichte van vorig jaar, niet alleen in de specifieke doelgroepen van Vitaya maar ook bij het brede publiek. Daarmee is alvast de doelstelling om te verbreden gerealiseerd.
V
itaya zette 2007 in met een uitstekend voorjaar en scoorde vooral goed in primetime en access prime time: op de VVA 18-44 groeide het marktaandeel in Q1 met 18,5% tov 2006. In het tweede trimester bedraagt de groei zelfs 25% tov 2006. In het tweede semester bleef het marktaandeel binnen de VVA doelgroep stabiel.
Het marktaandeel steeg bij alle doelgroepen, maar vooral de stijging bij vrouwen tussen 18 en 54 jaar en Totaal 18-54 springen hierbij in het oog (Total Day). Het marktaandeel op Vrouwen 18-54 bedraagt 7,2%, dat is een stijging van 22% tov 2006 (Total Day).
Vitaya kondigde in het najaar aan dat het wou verbreden en met een globale stijging van 23,3% (5,3%) op Totaal 18-54 blijkt dat dit ook is gebeurd.
Er werd in 2007 niet alleen meer naar Vitaya gekeken, er werd ook langer gekeken. Vitaya-kijkers bleven in 2007 gemiddeld vier minuten langer voor de buis hangen.