TMF lanceert uniek online radioconcept: TMFradio
Jongerenzender TMF lanceert vandaag TMFradio, een gloednieuw en uniek online radioconcept waarbij je als luisteraar helemaal zelf bepaalt wat je graag wil horen. Het nieuwe online radioplatform bevat meer dan 100.000 songs onderverdeeld in verschillende muziekstijlen. Aristo Music, een spin-off van de KU Leuven, tekende voor de technologie. ONE Agency zorgde voor de creatie van de webapplicatie.
M
et TMFradio kiezen luisteraars zelf wat ze graag willen horen. Na een selectie uit één van de zes vooraf bepaalde muziekgenres m.n. urban, hits, party, rock, alternative en Belgisch, kan de luisteraar zijn keuze nog verder gaan verfijnen met o.a. jaartal, of de muziek eerder van gevoelige of dynamische aard moet zijn of vb. hoe dansbaar de plaat moet klinken. Dat maatwerk, in combinatie met de meer dan 100.000 songs in de database, maken van TMFradio een uniek online radioconcept.
"In tegenstelling tot bestaande online radioplatformen, bieden wij met TMFradio onze luisteraars de mogelijkheid om hun muziekkeuze helemaal af te stemmen op hun eigen voorkeur en zelfs aan te passen aan de gemoedstoestand van het moment. Je maakt dus al het ware je eigen radio die je vervolgens via het internet kan gaan delen met vrienden", aldus Kristoff Coolen van TMF.
Uniek technologisch platform
TMFradio maakt gebruik van het door Aristo Music ontwikkelde technologische muziekplatform. Samen met de departementen Toegepaste Wetenschappen en Experimentele Psychologie van de KU Leuven onderbouwt Aristo Music op een wetenschappelijke manier het aanbieden van contextgerichte muziek op basis van subjectieve informatie. De samenwerking tussen muziekexperts en softwarespecialisten, gestaafd met de nodige wetenschappelijke argumenten, zorgt dus voor een totaal nieuwe muziekbeleving waarbij de persoonlijke voorkeur van het individu centraal staat.