'The Incredible' Dr. Pol, Kees Baars en Stephen Emmer bij MAX op NPO Radio 5

vrijdag 12 februari 2016

Van zaterdag 13 februari tot en met vrijdag 19 februari is het volle bak bij de MAX-programma's op NPO Radio 5: er komen boeiende gasten langs, waaronder 'The incredible' Dr. Pol.

Hij komt praten over zijn geweldige tv-carrière in de Verenigde Staten.

'Wekker-Wakker-Weekend!' – elke zaterdag van 6.00 tot 10.00 uur bij MAX op NPO Radio 5
Zaterdag 13 februari is componist Stephen Emmer te gast bij Jan Rietman. Hij componeerde vele muziekstukken, maar is vooral ook de man achter vele radio en tv-tunes. Zo bedacht hij de herkenningsmelodieën van 'RTL Nieuws', het 'NOS Journaal', 'Per Seconde Wijzer' en 'RTL Boulevard'. Hij praat met Jan over het maken van een goede tune en zijn favoriete muziek.

'De RietmanShow' elke werkdag om 12.00 uur bij MAX op NPO Radio 5
Tineke is vanaf maandag 22 februari tot maandag 28 maart op vakantie en wordt vervangen door haar zeer gewaardeerde collega Jan Rietman. Tijdelijk heet 'TinekeShow' dan 'De RietmanShow'.

Maandag 15 februari komt beeldend kunstenaar en art director Marco Rooth langs. Hij schreef het boek Dronk, dat gaat over zijn alcoholverslaving. Toch stond de alcohol hem in zijn werk en in zijn sociale leven niet in de weg. Hij werkte altijd hard en ontving zelfs een Gouden Kalf voor de film De Dominee voor beste Production-design, waar hij verantwoordelijk voor was. Maar de alcohol keerde zich uiteindelijk tegen hem en toen hij besloot ermee te stoppen.

Dinsdag 16 februari is musicalster Joanne Telesford te gast. Ze is bekend van onder meer The Lion King en Tarzan en leidde jarenlang haar eigen gospel koor Joy of Salvation. Binnenkort schittert Joanne in de musical Amandla! Mandela over de antiapartheidsstrijder. Ze speelt Winnie Mandela, die de strijd voortzette toen haar man 27 jaar lang gevangen zat.

Woensdag 17 februari is Roanne van Voorst te gast in 'De RietmanShow'. Ze is antropologe en schrijfster en leefde een jaar in een van de armste sloppenwijken in het Indonesische Jakarta. Ze wordt soort van geadopteerd door de medebewoners en leert de mores van de sloppenwijk. Ze schreef haar verhaal op in het boek De beste plek ter wereld, wat een interassante titel is.

Donderdag 18 februari komt schrijver Ronald Giphart langs die samen met wetenschapper Mark van Vugt op zoek ging naar de sporen van ons oeroude brein. Waarom vertoont ons lichaam nog overblijfselen van de oertijd? Wat is het nut van onze blindedarm of kleine teen? Giphart komt erover praten met Jan en schreef samen met Van Vugt zijn bevindingen op in het boek Mismatch.

'Tijd voor MAX Radio' – elke werkdag 18.00 uur bij MAX op NPO Radio 5
Henkjan Smits is afwezig deze week, daarom neemt Jeroen Latijnhouwers zijn plaats over.

Anderhalf jaar lang volgden documentairemakers Marcel Ouddeken en Hans Kema de medewerkers van de Levenseindekliniek. Ze legden hen vast tijdens de hulp aan mensen die letterlijk aan het eind van hun Latijn zijn. Marcel Ouddeken schuift maandag aan bij Elles de Bruin en Jeroen Latijnhouwers in 'Tijd voor MAX Radio', om over deze bijzondere documentaire te vertellen.

Dinsdag is 'The incredible' Dr. Pol te gast in 'Tijd voor MAX Radio'. De in Drenthe geboren veearts Jan-Harm Pol (zoals hij eigenlijk heet) heeft inmiddels een geweldige tv-carrière in de Verenigde Staten opgebouwd. Op National Geographic Channel is hij veelvuldig te zien in een tv-serie over zijn dierenkliniek Pol Veterinary Services in Michigan.

Op woensdag komt popjournalist, radiomaker en hardrockliefhebber Kees Baars langs in 'Tijd voor MAX Radio'. Hij zal vertellen over de muziekindustrie in de bewogen jaren zeventig, een periode die door de HBO-serie Vinyl weer volop in de belangstelling staat. Maar wat is er eigenlijk waar van alle sex, drugs & rock ’n roll mythes?

Kindercorrespondent Taco Rietveld is donderdag te horen bij 'Tijd voor MAX Radio'. Zijn boodschap is simpel: kinderen en jongeren kijken anders naar de wereld dan volwassenen. Hun visies, vragen en verhalen maken echt verschil. Alleen daarom al moet er veel meer naar ze geluisterd worden. Hij heeft een boek geschreven: Kinderen hebben nieuws. Daarin staan veel voorbeelden en tips van kinderen, jongeren en professionals.

'The White Lotus 2' (Streamz)

Wanneer Tanya een uitnodiging krijgt van de expat Quentin, brengt Portia de dag door met zijn verleidelijke neef. Na terugkeer van haar reis met Daphne wordt een opgeluchte Harper verrast door een bewijsstuk van Ethans avondje uit.

'The White Lotus ', om 20.35 uur op Play4.

Blokken
    GameKeepers