Nieuwe Britse dramareeks 'Unforgiven' op Eén

maandag 11 oktober 2010

Op dinsdag 12 oktober brengt Eén de eerste aflevering van de Britse dramareeks 'Unforgiven'. Daarin zet Suranne Jones een schitterende vertolking neer als Ruth Slater, een jonge vrouw die na vijftien jaar vrijkomt uit de gevangenis. Stap voor stap probeert ze haar leven weer op te bouwen.

'Unforgiven' vertelt het verhaal van Ruth, een jonge vrouw die na vijftien jaar wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ze zat er een straf uit voor de moord op twee politieagenten, die ze in haar tienerjaren pleegde. Eens op vrije voeten wordt Ruth onweerstaanbaar aangetrokken tot de plek van het drama, de mensen die haar haten, en de ene persoon die ze heeft achtergelaten.

Ruth heeft de helft van haar jonge leven in de gevangenis doorgebracht en moet nu alles wat ze verloren heeft opnieuw zien op te bouwen. Maar een job, vriendschappen en een relatie onderhouden wordt steeds moeilijker naarmate haar omgeving meer te weten komt over haar verleden. Ruth probeert zich te concentreren op het heden, maar kan het verleden niet uit haar hoofd zetten, net zomin als de zus die ze moest achterlaten. Een zus die niets van haar bestaan afweet. Een toevallige ontmoeting met iemand die ze niet kent, maar die haar maar al te goed kent, zet haar toekomst verder op het spel.

Aflevering 1 op dinsdag 12 oktober
Ruth Slater heeft vijftien jaar in de gevangenis gezeten voor de moord op twee politieagenten. Nu wordt ze vrijgelaten. Hoewel Ruth de laatste twee jaar in een lichtbeveiligde gevangenis zat, vindt ze haar vrijlating toch intimiderend. Nadat ze een flat en een job heeft toegewezen gekregen, vertelt Ruth haar reclasseringsambtenaar dat ze nog een jongere zus heeft: Katie. Ruth heeft Katie grotendeels zelf opgevoed en ze ziet het meisje doodgraag, maar ze heeft niets meer van haar gehoord sinds haar arrestatie vijftien jaar geleden. Ruth is helemaal van de kaart wanneer haar reclasseringsambtenaar haar vertelt dat Katies adoptiecontract een clausule bevat die bepaalt dat Ruth geen contact met haar zus mag opnemen.

Kieran is op zijn beurt ziedend wanneer hij ontdekt dat de moordenaar van zijn vader is vrijgelaten. Het frustreert hem dat zijn broer Steve er minder kwaad om lijkt te zijn. In het ziekenhuis zitten Michael en Rachel Belcombe ondertussen langs het bed van hun oudste adoptiedochter Lucy. Ze ligt in een coma na een vreselijk auto-ongeval. Zelfs als ze het overleeft, is Lucy nog niet uit de problemen. De politie vermoedt dat ze dronken door een rood licht reed, zonder rijbewijs of verzekering.

'Unforgiven', dinsdag 12 oktober om 20.40 uur op Eén.

'Axel Gaat Binnen' (VTM)

Wat is tantra? Ook Axel wist het niet voor hij vertrok. Nog meer dan anders betreedt hij hier het onbekende. Eén ding is zeker: hij is emotioneel nog nooit zo diep gegaan. In deze aflevering komt Axel zichzelf helemaal tegen op verschillende vlakken. Met de nodige scepsis vertrekt hij naar de retraite in de Ardennen, maar hij keert terug naar Antwerpen als een compleet ander mens.

'Axel Gaat Binnen', om 21.45 uur op VTM.

Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Tik Tak
    Plop & de Peppers