Indrukwekkend slot van 'The Pacific' bij Veronica

dinsdag 8 juni 2010

Aanstaande woensdag is de laatste aflevering van 'The Pacific' bij Veronica te zien. De coproductie van Steven Spielberg, Tom Hanks en Gary Goetzman eindigt indrukwekkend. In de finale-aflevering proberen de mariniers Leckie en Sledge na de Japanse overgave hun leven weer op te pakken. Hun goede vriend Basilone is gesneuveld tijdens de gruwelijke strijd in de Pacifische Zee. De slotaflevering maakt pijnlijk duidelijk dat vrede soms net zo hard kan zijn als oorlog.

Slotaflevering
In de laatste aflevering van 'The Pacific' is Leckie genezen van zijn wonden. Na de Japanse overgave verlaat hij het ziekenhuis en keert hij terug naar thuis. Sledge keert terug naar Alabama om te worden herenigd met zijn familieleden en Sid Phillips. Lena bezoekt Basilones huis en heeft een emotionele ontmoeting met zijn ouders. Leckie begint zijn naoorlogse leven door zijn oude baan als krantenjongen op te pakken en een nieuwe relatie aan te gaan, maar Sledge gaat het naoorlogse leven wat minder makkelijk af.

Spielberg & Hanks
'The Pacific' is een coproductie van Steven Spielberg, Tom Hanks en Gary Goetzman. Waar hun eerdere hitserie Band of Brothers zich afspeelde in Europa, gaat de oorlogsverfilming The Pacific over de Tweede Wereldoorlog in Azië. In tien afleveringen worden drie jonge Amerikanen van de U.S. Marines gevolgd in hun strijd tegen de Japanners. De serie is gebaseerd op de memoires van de veteranen Eugene Sledge ('With the old Breed') en Robert Leckie ('Helmet for my Pillow'). Daardoor geeft het verhaal een goed en realistisch beeld van de Pacifische oorlog en de persoonlijke belevenissen van de drie Amerikaanse soldaten.

In 'The Pacific' wordt op een zeer realistische, schokkende en confronterende manier duidelijk hoe gruwelijk de oorlog voor de soldaten maar ook voor burgers is geweest. Om de serie zo realistisch mogelijk weer te geven, is er een absoluut recordbedrag van 200 miljoen dollar besteed, wat van 'The Pacific' de duurste miniserie ooit maakt.

'The Pacific', woensdag 9 juni om 22.15 uur bij Veronica.

'The White Lotus 2' (Streamz)

Wanneer Tanya een uitnodiging krijgt van de expat Quentin, brengt Portia de dag door met zijn verleidelijke neef. Na terugkeer van haar reis met Daphne wordt een opgeluchte Harper verrast door een bewijsstuk van Ethans avondje uit.

'The White Lotus ', om 20.35 uur op Play4.

Paul O'Grady: For the Love of Dogs
    Het betoverde dorp van Pinokkio