Halina Reijn, Jeroen Dijsselbloem, Guus Meeuwis en Rod Stewart in 'College Tour'

donderdag 3 september 2015

Op vrijdag 4 september start een nieuw seizoen van 'College Tour'. Presentator Twan Huys onthulde maandagochtend bij Giel Beelen op 3FM nieuwe gasten voor het komende seizoen: actrice Halina Reijn, politicus Jeroen Dijsselbloem, Brabants bekendste zanger Guus Meeuwis en rocklegende Rod Stewart.

Studenten kunnen zich aanmelden voor de opnamen op http://www.ntr.nl/collegetour.

Halina Reijn
Ze is de ster van Toneelgroep Amsterdam en daarnaast schittert Halina Reijn in diverse films en televisieseries. In 2013 sleept ze de prestigieuze Theo d’Or in de wacht voor haar rol in het stuk Nora. Voor haar rol als Mabel Wisse Smit in de miniserie De Prins en het Meisje ontvangt Reijn een Gouden Kalf. In 2005 debuteert ze met haar roman Prinsesje Nooitgenoeg. Daarnaast is ze vaste columniste voor De Morgen en JAN Magazine.

Televisiekijkend Nederland kent haar ook als vaste tafeldame in DWDD. Halina Reijn lijkt onvermoeibaar: aankomend theaterseizoen zal ze met Toneelgroep Amsterdam onder meer te zien zijn in De Stille Kracht en ontwikkelt ze een speelfilm, Locus of Control, en twee televisieseries.

Uitzending vrijdag 4 september om 20.25 uur op NPO 3.

Jeroen Dijsselbloem
Hij is één van de belangrijkste spelers in de Europese politieke arena. PvdA'er Jeroen Dijsselbloem is sinds 2012 minister van Financiën en sinds 2013 voorzitter van de Eurogroep. Afgelopen juli werd hij voor laatstgenoemde functie herkozen. Dijsselbloem was veelvuldig in het nieuws rondom de beursgang van staatsbank ABN AMRO. Daarnaast heeft hij als voorzitter van de Eurogroep zijn handen vol aan de Griekse schuldencrisis. Over een aantal weken presenteert hij de Miljoenennota tijdens Prinsjesdag, maar vóór die tijd neemt hij nog plaats in de stoel van 'College Tour'.

Opname:  donderdag 10 september (aanmelden via website)
Uitzending:  vrijdag 11 september om 20.25 uur op NPO 3.

Guus Meeuwis
Hij veranderde in de afgelopen twintig jaar van zingende student in Nederlands bekendste chansonnier. Met zijn zuidelijke tongval betovert hij zijn publiek met vrolijke meedeiners en ingetogen ballades. Dankzij hits als Het is een Nacht, Geef mij nu je Angst en Brabant is hij niet meer weg te denken uit de Nederlandse popwereld. Zijn concertreeks 'Groots met een Zachte G' zorgt jaarlijks voor uitverkochte stadions en dit jaar wist hij zelfs de wereldberoemde Royal Albert Hall in Londen uit te verkopen.

Opname:  maandag 14 september in Tilburg (aanmelden via website)
Uitzending:  vrijdag 18 september om 20.25 uur  op NPO 3.

Rod Stewart
Hij verkocht werelwijd meer dan 250 miljoen platen en is onder andere bekend van de nummers 'Sailing' en 'Da Ya Think I'm Sexy'; laatstgenoemde hit remixte deze vrouwenverslinder onlangs met Afrojack. Zes van zijn albums stonden op nummer één in Engeland en hij won onder meer een Grammy en een Brit Award. Rod Stewart is een legende in de rockwereld. Hij wordt ook wel the last song and dance man genoemd, want bij concerten gaat het dak er steevast af. We interviewen deze rocklegende op vrijdag 9 oktober in Londen.

Opname: vrijdag 9 oktober in Londen (aanmelden via website)
Uitzending:  vrijdag 16 oktober om 20.25 uur op NPO 3.

Over 'College Tour'
n het programma 'College Tour' interviewen studenten een gast onder leiding van presentator Twan Huys. In het programma staan de vragen van studenten centraal. Veel grote namen uit binnen- en buitenland waren al te gast sinds de eerste uitzending in 2007. Onder hen bijvoorbeeld Bill Gates, Anouk, John Cleese, Herman Finkers, John Legend, Johan Cruijff, Robbie Williams, Mark Rutte, Desmond Tutu, Epke Zonderland, Armin van Buuren, Frans Timmermans, Malala Yousafzai, Whoopi Goldberg, Derk Sauer, Louis van Gaal, Dan Brown en de Dalai Lama.

'College Tour', iedere vrijdag vanaf 4 september om 20.25 uur op NPO 3.

Stephanie Planckaert (VTM)

Het nieuwe schooljaar gaat van start en bij de familie Luki brengen ze hun zevende kind naar school. De familie Leys staat voor een dilemma tijdens het winkelen: wordt het schoolgerief of toch speelgoed? Voor de familie Naudts, met hun acht dochters, brengt het nieuwe schooljaar eveneens extra kosten met zich mee. Stephanie bezoekt ook Kevin en Nena, die helaas minder goed nieuws hebben ontvangen over hun baby Yarne.

'Families XXL', om 20.30 uur bij VTM.

Dagelijkse kost
    Imago