Duizelingwekkende choreo's in liveshows 'Everybody Dance Now'

donderdag 29 januari 2015

Wordt het deze liveshow groen of rood? Dat is de prangende vraag die elk van de laatste zestien acts zich keer op keer moet stellen in de liveshows, vanaf vrijdag 30 januari bij RTL 4.

Nieuw in dit seizoen is dat de acts die de volgende ronde halen wekelijks terugkomen met een gloednieuwe én verbazingwekkende choreografie. Zij moeten nu niet alleen juryleden Lieke van Lexmond, Dan Karaty en Jan Kooijman overtuigen, maar ook de kijker thuis. Wie slaagt er in om door te dringen tot de allesbepalende finale op 20 februari? En gaat naar huis met 25.000 euro en de titel 'meest entertaining dansact van Nederland'?

Online op http://www.rtl.nl/everybodydancenow is de show uiteraard ook te volgen. Robin Martens geeft hier een uniek verslag van wat er tijdens de liveshows backstage gebeurt. Op die manier hoeft de kijker niets te missen van de populaire dansshow.

RTLXL app
Voor het eerst is het mogelijk om de liveshows van 'Everybody Dance Now' thuis mee te beleven met een smartphone of tablet. Via de RTL XL app maakt de kijker de spanning van de liveshow mee aan de hand van unieke backstagebeelden, spannende weetjes en hilarische of ontroerende reacties van de acts, juryleden en Chantal. Bovendien wordt de kijker om zijn mening gevraagd en kan er meegedaan worden aan polls. De enige vereiste om mee te doen is dat de RTL XL app geopend moet zijn tijdens 'Everybody Dance Now'. De RTL XL app is te downloaden voor Apple (iOS) en Android.

Prinses Beatrix Spierfonds
'Everybody Dance Now' gaat een bijzondere samenwerking aan met het Prinses Beatrix Spierfonds. Niet voor iedereen is het vanzelfsprekend om zo vrij te bewegen als de dansers van 'Everybody Dance Now'. Het Prinses Beatrix Spierfonds zet zich in voor mensen met een spierziekte in Nederland. Dat zijn er ruim 200.000. Het is hun doel om alle spierziekten de wereld uit te krijgen door middel van wetenschappelijk onderzoek. Het fonds financiert en stimuleert onderzoek naar genezing en, omdat dit vaak een lange weg is, ook naar verbetering van de kwaliteit van leven van patiënten. Omdat het spierfonds alle steun kan gebruiken, helpt het RTL-programma hen de nieuwe actie 'DanceOff' te lanceren. Door zelf met een originele dansactie geld op te halen kan iedereen het fonds steunen, zodat wetenschappelijk onderzoek naar spierziekten mogelijk wordt gemaakt.

Jan Kooijman, jurylid van het RTL 4-programma en ambassadeur van het Prinses Beatrix Fonds: 'Toen ik in 2013 werd gevraagd om ambassadeur te worden van het Prinses Beatrix Spierfonds, heb ik niet lang nagedacht. Ik heb zelf bijna tien jaar lang gedanst bij het Scapino Ballet en weet dus heel goed hoeveel spierkracht het kost om goed te dansen, spierkracht die mensen met een spierziekte juist niet hebben. In eerste instantie dacht ik: er is toch geen groter contrast denkbaar dan tussen dansers en mensen met een spierziekte? Maar er zijn ook sterke overeenkomsten. Zowel spierpatiënten als dansers gebruiken elke dag hun spieren tot het uiterste. Mensen met een spierziekte voeren alleen een heel andere en veel ongelijkere strijd dan dansers.'

'EveryBody Dance Now', vanaf vrijdag 30 januari elke week om 20.30 uur bij RTL 4.

'The White Lotus 2' (Streamz)

Wanneer Tanya een uitnodiging krijgt van de expat Quentin, brengt Portia de dag door met zijn verleidelijke neef. Na terugkeer van haar reis met Daphne wordt een opgeluchte Harper verrast door een bewijsstuk van Ethans avondje uit.

'The White Lotus ', om 20.35 uur op Play4.

Vera
    De Afspraak op vrijdag