Wie strikt eerste kwartfinaletickets voor de Champions League?

maandag 5 maart 2018

Deze week staan de eerste terugwedstrijden van de achtste finales van de UEFA Champions League gepland. Dinsdag 6 maart gaat Ronaldo met Real Madrid op zoek naar een achtste kwartfinaleplaats op rij tegen de Franse topclub Paris Saint-Germain. Op woensdag 7 maart speelt Tottenham Hotspur voor eigen publiek tegen Juventus.

Wie stoot door naar de volgende ronde? De wedstrijden zijn live te volgen bij Q2, op Q2.be en via de Q-app vanaf 20.15 uur.

Kan Paris Saint-Germain nederlaag tegen Real nog rechtzetten?
Op dinsdag 6 maart probeert Paris Saint-Germain alsnog een kwartfinaleticket te bemachtigen na de 3-1 nederlaag tegen Real Madrid in de heenwedstrijd. Voor PSG is het al de zesde keer dat ze in de achtste finale staan. Vorig jaar werden de Parijzenaars er in deze fase van de competitie uitgeknikkerd door Barcelona na de strafste comeback ooit van de Spanjaarden in de geschiedenis van de Champions League. Real Madrid gaat dit jaar voor de derde CL-titel op rij en kan daarvoor rekenen op topscorer Cristiano Ronaldo. Hij scoorde tot nu toe in alle wedstrijden van het toernooi. PSG moet het wel doen zonder hun geblesseerde superster Neymar. Hij werd afgelopen weekend geopereerd aan zijn voet nadat hij tijdens de competitiewedstrijd tegen Marseille een barstje in zijn middenvoetsbeentje opliep.

Het wedstrijdcommentaar is van Peter Morren en Marc Degryse. Tom Coninx zit in de studio aan tafel met analisten Aad de Mos en Gilles De Bilde. Daarnaast is er ook een samenvatting van de terugwedstrijd tussen Liverpool en FC Porto.

Tottenham-Belgen op weg naar kwartfinale
Rode Duivels Jan Vertongen en Mousa Dembélé staan er met Tottenham goed voor na het 2-2 gelijkspel tegen Juventus in de heenwedstrijd van de achtste finales. De Spurs maakten in Turijn een 2-0 achterstand goed dankzij doelpunten van Harry Kane en Christian Eriksen. Toby Alderweireld zal er wellicht nog niet bij zijn. Hij sukkelt nog steeds met een hamstringblessure. Tottenham kan zich op woensdag 7 maart in eigen stadion voor de tweede keer in zijn geschiedenis kwalificeren voor de kwartfinales. Juve zal in Wembley stevig moeten knokken voor de volgende ronde. Vorig jaar stond de Oude Dame nog in de finale tegen Real Madrid. Juventus verloor toen met 1-4.

Het wedstrijdcommentaar is van Dirk Deferme en Gilles De Bilde. Tom Coninx zit in de studio aan tafel met analisten Jan Boskamp en Herman Brusselmans. Daarnaast is er ook een samenvatting van de terugwedstrijd tussen Manchester City en FC Basel.

'Eenmaal Andermaal' (VTM)

Op de enorme rommelmarkt van Maastricht zorgen Jacques en Axel voor een 'Tien om te zien'-reünie tussen Anne De Baetzelier en Willy Sommers. Deze keer staan Anne en Willy niet naast elkaar, maar tegenover elkaar. Anne vormt een duo met Axel, terwijl Willy met Jacques op zoek gaat naar verborgen parels.

'Eenmaal, Andermaal', om 20.40 uur op VTM.

VRT NWS journaal 19u
    Hier en toen