Wie is deze week de beste 'Switcher'?

zondag 19 augustus 2018

Ook deze week kunnen vijf nieuwe kandidaten volop switchen onder het toeziend oog van quizmaster Adriaan Van den Hoof. Dagelijks valt er 1000 euro te verdienen.

In deze zesde week ontvangt Adriaan Van den Hoof Carine, de diepvriesverantwoordelijke van Colruyt uit Sint-Niklaas; Britt, de lerares geschiedenis – Frans uit Knokke; Dominique, de marketeer bij uitgeverij Van In uit Merksem; Francis, de leraar in het Zeepreventorium uit Assebroek en Michael, de kwaliteitsingenieur bij Copro uit Liedekere.

Ook in deze voorlaatste week van 'Switch' treden er weer vijf topkandidaten aan. Elke dag strijden ze om de felbegeerde hoofdprijs. Wie van de vijf zich het meeste prijzengeld toe-eigent, zie je elke avond om 20.45 uur op Eén.

Carine Meuleman (uit Sint-Niklaas)
Carine Meuleman (52) woont in Sint-Niklaas en werkt als diepvriesverantwoordelijke in de Colruyt. Carine heeft twee dochters en drie pluskinderen. Om hen te verwennen, staat ze graag uren in de keuken. Hiervoor volgde ze lange tijd avondschool. Carine gaat graag en vaak naar concerten, is een vrolijke spraakwaterval en is altijd goedgezind.

Britt Schouppe (uit Knokke-Heist)
Britt Schouppe (31) studeerde politieke en sociale wetenschappen en werkt momenteel als leerkracht Nederlands en geschiedenis. Ze is getrouwd met Bert en heeft een zoontje. Britt verhuisde voor de liefde van de Brusselse rand naar Knokke-Heist. Haar vrije tijd vult ze liefst met yoga, naaien en shoppen. De Europese koningshuizen kennen voor Britt geen geheimen.

Dominique Dedoncker (uit Merksem)
Dominique Dedoncker (33) woont in Merksem en werkt als marketeer bij uitgeverij Van In. Dominique is getrouwd met Amelie. Samen hebben ze een zoontje en een kat, Pilou. Hij luistert naar de scoutstotem 'Markante Fazant' en brouwt in zijn vrije tijd een bier met zijn vrienden. Ook gaat hij graag badmintonnen, lekker eten en zakt hij geregeld af naar een concert. Stiekem luistert Dominique graag naar foute jaren '90 Dance Hits.

Michael Van Schelvergem (uit Liedekerke)
Michael Van Schelvergem (36) woont in Liedekerke en studeerde voor industrieel ingenieur bouwkunde. Michael werkt nu als kwaliteitsingenieur voor gerecycleerde granulaten bij Copro. Hij is al 17 jaar samen met Melissa en heeft een hond Jip. Michael houdt van fietsen en lopen, maar geniet even goed van een avondje in de zetel liggen en tv-kijken. Hij houdt niet van kunst en gaat niet graag op reis. Hij is ook een grote van fan Club Brugge.

Francis De Maertelaere (uit Assebroek)
Francis De Maertelaere (45) komt uit Assebroek en geeft les in het zeepreventorium. Hij is getrouwd met Inge en heeft twee kinderen. Hij houdt ontzettend van muziek en is zot van Nederlandstalige klassiekers. Zijn favoriet is Bernard van Bonnie ST. Claire. Francis richtte recent een koor op waar ze, volgens hem, enkel 'leuke' liedjes zingen. Daarnaast is hij ook gepassioneerd door bordspelen, eten en koken. Hij luistert naar de scoutstotem 'Guitige Panda' en is fan van Cercle Brugge.

'Switch', elke weekavond om 20.45 uur op Eén.

'Vive le Vélo, Leve de Ronde' - Karl Vannieuwkerke (Eén)

Dagelijks ontvangt Karl drie gasten aan zijn tafel in de Vlaamse Ardennen om te praten over hun passie voor de koers en 'Vlaanderens mooiste'. Sammy Neyrinck duikt in de sfeer van de Ronde voor dagverse reportages uit het peloton. En iedere dag is er ook een portret van een spilfiguur uit de rijke Ronde-geschiedenis.

'Vive le vélo, leve de Ronde', om 22.10 uur op VRT 1.

Restaurant Misverstand
    VRT NWS laat