Topaffiche Real Madrid-PSG en Juventus-Tottenham in achtste finales Champions League

maandag 12 februari 2018

Winterse buiten of niet, na meer dan 2 maanden Europese winterstop worden de eerste wedstrijden in de achtste finales van de UEFA Champions League gespeeld.

Op dinsdag 13 februari spelen Juventus en Tottenham Hotspur hun heenwedstrijd. Een dag later, op woensdag 14 februari, is het de beurt aan topclubs Real Madrid en Paris Saint-Germain. De wedstrijden zijn live te volgen bij Q2, op Q2.be en via de Q-app vanaf 20.15 uur.

Juventus en Tottenham spelen voor het eerst tegen elkaar in Europa
Op dinsdag 13 februari werkt het Tottenham van Rode Duivels Toby Alderweireld, Jan Vertongen en Mousa Dembélé zijn heenwedstrijd af in Turijn tegen Juventus. Alderweireld is nog niet fit genoeg om mee af te reizen naar Italië. Geen gemakkelijke opdracht dus voor de Spurs, want Juve is in eigen stadion maar liefst 26 Europese wedstrijden ongeslagen. Tottenham verloor nog geen enkele wedstrijd in de groepsfase en werd zo groepswinnaar. Beide clubs staan nu voor het eerst tegenover elkaar.

Het wedstrijdcommentaar is van Jan Dewijngaert en Marc Degryse. Tom Coninx zit in de studio aan tafel met analisten Jan Boskamp en Peter Maes. Daarnaast is er ook een samenvatting van de wedstrijd tussen FC Basel en Manchester City.

Wie wint clash tussen topclubs Real Madrid en PSG?
Op woensdag 14 februari spelen ook Europese grootmachten Real Madrid en Paris Saint-Germain hun eerste wedstrijd van de achtste finales. De Koninklijke doet het alvast goed op eigen veld. Het verloor geen enkele keer in 17 Europese wedstrijden. Daarnaast kunnen ze rekenen op de klasseflitsen van hun topscorer Cristiano Ronaldo. Hij scoorde ondertussen al 9 keer in de Champions League. Ook de Parijzenaars kunnen heel wat mooie cijfers voorleggen. Zo eindigden Cavani en co overtuigend eerste in de groepsfase met 15 punten, ten koste van onder andere Anderlecht. Daarnaast scoorden ze ook maar liefst 25 doelpunten in de groepsfase, een nieuw Champions League-record.

Dirk Deferme en Gilles De Bilde becommentariëren de wedstrijd. Tom Coninx doet de voor- en nabeschouwing samen met analisten Aad de Mos en Marc Degryse. Daarnaast is er ook een samenvatting van de wedstrijd tussen FC Porto en Liverpool.

'Qdoc: Ronaldo
Diezelfde avond brengt Q2 na de wedstrijd om 23.15 uur een 'Qdoc' over de sterspeler van Real Madrid: Cristiano Ronaldo. De documentaire biedt voor de allereerste keer een kijkje in het leven van Ronaldo en de kijker krijgt nooit eerder vertoonde archiefbeelden en openhartige gesprekken te zien van Ronaldo als vader, familieman, vriend en iconische voetballer.

'Vive le Vélo, Leve de Ronde' - Karl Vannieuwkerke (Eén)

Karl ontvangt David van der Poel, Jolien D'hoore en Stijn Steels aan zijn tafel in de Vlaamse Ardennen om te praten over hun passie voor de koers en 'Vlaanderens mooiste'. Sammy Neyrinck duikt in de sfeer van de Ronde voor dagverse reportages uit het peloton. En Bart Aerts gaat op zoek naar verhalen rond wielerlegende Briek Schotte.

'Vive le Vélo, leve de Ronde', om 21.00 uur op VRT 1.

Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Ollie
    Kabouter Plop
    The Big Body Hotel
    Stargate SG-1