Nieuw seizoen van 'Buurman, Wat Doet U Nu?' op Eén

zondag 24 september 2017

Cath Luyten keert in een nieuw seizoen van 'Buurman, Wat Doet U Nu?' terug naar Nederland om er enkele van onze intrigerende, bekende noorderburen te bezoeken.

Dit seizoen klopt ze aan bij vier grote namen:

- Tatjana Simic: de stoeipoes van bioscoophit Flodder die momenteel in het mondaine Monaco woont;
- Henny Vrienten: zanger van de popgroep ‘Doe Maar’, die een arsenaal aan tijdloze songs maakte;
- Marianne Vos: de beste wielrenster aller tijden, die nog lang niet van plan is om te stoppen met winnen;
- Rob de Nijs: bijna 75 jaar en al zijn hele leven aan de top van de showbussiness.
Zij gunnen Cath een unieke blik in hun leven en geven openhartig antwoord op al haar vragen.

Aflevering 1 (25/09): Tatjana Simic
In de eerste aflevering van het nieuwe seizoen gaat Cath Luyten op zoek naar de dame die de wereld de quote 'Buurman, wat doet u nu?' heeft gegeven. Tatjana Simic sprak die legendarische woorden uit in de film Flodder. Dertig jaar later blijft deze filmscène haar achtervolgen. Ze spreekt er erg emotioneel over met Cath: 'Ik heb gehuild voor de opnames. Het was een rare scène met een man die achter mij stond en me moest beetpakken. Heel eng vond ik dat.'

Tatjana is van Kroatische afkomst en groeide op in Zagreb. 35 jaar geleden ontvluchtte zij samen met haar zusje hun geboorteland om te ontsnappen aan hun tirannieke vader. Tatjana's moeder vertrok een jaar eerder al naar Nederland in de hoop haar dochters een betere, veilige toekomst te kunnen bieden.

'Mijn moeder vluchtte naar Nederland om mijn vader te ontlopen. Het was haar missie om haar dochters zo snel mogelijk ook naar daar te krijgen. Want mijn vader heeft haar altijd gezegd:'Als je mij verlaat, vermoord ik je. Ik vind jou wel, jij kan nergens naartoe'.'

Tatjana heeft inmiddels haar rust gevonden in vorstendom Monaco, waar ze samenleeft met de multimiljonair Lex Van Hessen, die zijn fortuin verdiende in de vleesindustrie. Ze wonen in een droomappartement in de Odeon Tower in Monaco, onder het duurste penthouse ter wereld. Tatjana toont Cath haar exclusieve leventje en praat verrassend openhartig over haar verleden, heden en toekomst.

Aflevering 2 (02/10): Henny Vrienten
Henny Vrienten heeft niets meer te bewijzen. Als zanger van ‘Doe Maar’ - de populairste en invloedrijkste Nederlandstalige band aller tijden - is zijn plaats in de muziekgeschiedenis verzekerd. Henny is nu bijna 70, heeft 5 kinderen en woont in centrum Amsterdam.

Maar het liefst van al trekt hij naar zijn buitenverblijf in Diepenheim, een plek van rust die concentratie en inspiratie oplevert om muziek te kunnen maken tot in de eeuwigheid.

Aflevering 3 (09/10): Marianne Vos
De Belgen hebben Eddy Merckx. De Nederlanders hebben Marianne Vos. Ze is onder andere twaalfvoudig wereldkampioene en tweevoudig olympisch kampioene in de verschillende disciplines van de wielersport. En ze is nog lang niet klaar met winnen.

Cath fietst met Marianne door haar streek en stapt samen met haar, haar ouders en haar broer in de camper op weg naar de koers. Marianne geeft Cath een inkijk in haar leven als topsporter, en in haar ziel.

Aflevering 4 (16/10): Rob de Nijs
Rob de Nijs wordt dit jaar 75. Op weg naar zijn huis speelt Cath zijn grootste hits en belt ze daarna met klamme handjes aan bij dit levende icoon. Hoogst uitzonderlijk opent Rob de deur naar zijn privéleven.

Robs broer en oudste zoon vertellen honderduit over de mens achter de artiest. Maar het zijn vooral zijn mooie vrouw Jet en zijn vijfjarig zoontje Julius die een kant laten zien van Rob de Nijs die nog nooit eerder werd getoond.

'Buurman, Wat Doet U Nu?', vanaf 25 september elke maandag om 21.30 uur op Eén.

'Liefde voor Muziek' - Stan Van Samang (VTM)

Johannes Genard, de energieke frontman van School is Cool, is aan de beurt. Zijn vorige deelname in 2016 was voor hem een grote rollercoaster en ook dit jaar wordt hij op muzikaal vlak weer verwend. K3, Tourist LeMC en Jasper Steverlinck krijgen Johannes muisstil terwijl Clouseau het over een funky boeg gooit. En dan moet de performance van Stan Van Samang nog komen.

'Liefde voor Muziek', om 20.40 uur op VTM.

Thuis
    Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Terzake
    VRT NWS journaal met VGT