Nieuw dansprogramma met Niels Destadsbader start volgende week

vrijdag 26 oktober 2018

In 'Wat Een Jaar!' op zaterdag 27 oktober gaan Mathias Coppens en Tine Embrechts op (her)ontdekkingstocht door 2001.

Het jaar waarin Al Qaida op 11 september de Twin Towers in New York verwoest, Apple de eerste iPod lanceert en radiozender Qmusic in de ether gaat.

In 'Boer zkt Vrouw – De Wereld Rond' op maandag 29 oktober kiest Jeroen zijn favoriete: wie mag met hem enkele dagen op reis? Bjorn, Evelyn en Jolien krijgen An Lemmens onverwachts op bezoek, beide meisjes zijn ervan overtuigd dat zij de perfecte vrouw voor Bjorn zijn…

In 'Make Belgium Great Again' op dinsdag 30 oktober trekken Frances en haar team ten strijde tegen eenzaamheid. Daarvoor lanceren ze een real life versie van Facebook: het Buurtboek. Zo gaan ze op zoek naar de Mark Zuckerberg in ieder van ons.

Op dinsdag 30 oktober is er de tweede aflevering van 'Succesrijk! Topondernemers in Vlaanderen', waarin Cathérine Moerkerke de uitzonderlijke toelating krijgt om in het leven van 5 Vlaamse topondernemers te kijken. Cathérine volgt Bart Verhaeghe achter de schermen van zijn voetbalclub Club Brugge. Het is de wedstrijd thuis tegen Lokeren, waar jammer genoeg een supporter van Brugge onwel werd en later in het ziekenhuis is overleden. Verhaeghe is aangeslagen. De vader van Wouter Torfs vertelt aan Cathérine hoe zijn zoon niet was voorbestemd om de zaak over te nemen. En Cathérine krijgt een rondleiding op het domein van Vic Swerts. De man houdt enorm van kunst en heeft een enorme collectie schilderijen en beeldhouwwerken.

Vanaf woensdag 31 oktober gaan Niels Destadsbader en Nicolette van Dam in 'Dance As One' op zoek naar de beste danscrew in één van de moeilijkste takken: synchroon dansen. Internationaal dansfenomeen Laurien Decibel en danstoppers Jan Kooijman en Timor Steffens beslissen in de jury welke crew 50.000 euro wint. In de eerste auditieaflevering nemen 4 danscrews het tegen elkaar op in enkele straffe battles. Hoe synchroon dansen ze op hetzelfde opgelegde nummer? En wat gebeurt er als ze het tegen hun eigen evenbeeld moeten afleggen in de ultieme synchroondanstest?

In 'Het Lichaam van Coppens' op donderdag 1 november gaan Staf en Mathias aan de slag met enkele kijkersvragen. Kan je al lopend ontsnappen aan een lopend vuur? Kan je met de fiets horizontaal tegen een muur aanrijden? Zijn de haartjes van tandenborstels zo sterk dat je er aan kan hangen? Kan je een band vervangen zonder krik? En voor de Sven Nys-fans testen Staf en Mathias hoe hij veilig over kop kan gaan.

'Vive le Vélo, Leve de Ronde' - Karl Vannieuwkerke (Eén)

Dagelijks ontvangt Karl drie gasten aan zijn tafel in de Vlaamse Ardennen om te praten over hun passie voor de koers en 'Vlaanderens mooiste'. Sammy Neyrinck duikt in de sfeer van de Ronde voor dagverse reportages uit het peloton. En iedere dag is er ook een portret van een spilfiguur uit de rijke Ronde-geschiedenis.

'Vive le vélo, leve de Ronde', om 22.10 uur op VRT 1.

Kom op tegen Kanker, alles in de strijd
    VRT NWS laat
    Het digitale dilemma