Martin Heylen klopt aan in Adinkerke, Hansbeke, Pamel, Geel en Gors Opleeuw

woensdag 26 september 2018

In 'Zelfde Deur, 20 jaar Later' verrast Martin Heylen met nieuwsgierige blik enkele Vlamingen, twintig jaar nadat hij al bij hen langsging in 'Man Bijt Hond'. Wat is er in al die jaren veranderd, of net hetzelfde gebleven?

In de vierde aflevering drinkt Martin champagne, zoekt hij veel maar vindt niet altijd en beseft hij hoe de Vlaamse broodjescultuur bloeit.
Ontdek hieronder via 'lees meer' alles over de vierde aflevering van Zelfde deur, 20 jaar later.
Zelfde deur, 20 jaar later: 27 september om 20.40 uur op Eén.
Zelfde deur, 20 jaar later is een programma van Woestijnvis voor Eén.
Champagne
Een oude huisarts uit Adinkerke (West-Vlaanderen) gaf Martin ooit het advies om veel champagne te drinken omdat het gezond zou zijn. Martin zoekt de dokter opnieuw op om te zien of hij zijn eigen remedie heeft overleefd. Hij ontmoet de zonen van de dokter en: er wordt champagne gedronken.
Passie voor contrabas
Twintig jaar geleden ontmoette Martin Dajo De Cauter uit Hansbeke (Oost-Vlaanderen), een muzikale jongen die samen met zijn vader en broers optrad. Dajo vertelde passievol over muziek en zijn contrabas. Hij woonde samen met naar eigen zeggen “het mooiste meisje van de wereld” en hun dochtertje in een groot huis naast de spoorweg. Vindt Martin hen jaren later nog steeds in hetzelfde huis naast de spoorweg terug?
Tegenpolen in hetzelfde huis
In Pamel (Vlaams-Brabant) viel Martin het huis binnen van Jan en zijn vrouw. Zij was een poëtisch type, hield van de sterren, gedichten, romantiek en van een huis waarin er geleefd werd en al eens iets rondslingerde. Hij had een meer ordentelijk en gestructureerd karakter. Hij kon er moeilijk mee om als de kussens in de zetel niet op hun plaats lagen of als er knuffels en andere spullen rondslingerden. Belt Martin opnieuw bij hen aan in het huis te Pamel?
Een bloeiende broodjescultuur
Wendy en Koen uit Geel (Antwerpen) hadden een broodjesbar. Twintig jaar geleden was dat nog een relatief nieuw fenomeen. Wendy en Koen geloofden volop in de toekomst van hun zaak. Sindsdien zijn er in elke gemeente wel broodjesbars te vinden; de broodjescultuur in Vlaanderen floreert. Bovendien is thuisbezorgen met de toegenomen verkeersdrukte en eenrichtingsstraten niet eenvoudig. Hebben Wendy en Koen nog steeds hun zaak of zijn ze al lang binnen?
Op de boerderij in Gors Opleeuw
In Man bijt hond bezocht Martin een stel dat in een landelijke gemeente Gors Opleeuw in Limburg een oude vierkantsboerderij had gekocht. Markant detail: in de prijs was een stalknecht inbegrepen, mét woongarantie. De stalknecht Ben had het recht om op hun grond te blijven wonen. Ben was een minzame, eenvoudige man. Hij had zijn eigen huisje in de tuin. Hoe gaat het leven er vandaag op de hoeve aan toe?
Zelfde deur, 20 jaar later: 27 september om 20.40 uur op Eén.

Champagne

Passie voor contrabas

Twintig jaar geleden ontmoette Martin Dajo De Cauter uit Hansbeke (Oost-Vlaanderen), een muzikale jongen die samen met zijn vader en broers optrad. Dajo vertelde passievol over muziek en zijn contrabas. Hij woonde samen met naar eigen zeggen 'het mooiste meisje van de wereld' en hun dochtertje in een groot huis naast de spoorweg. Vindt Martin hen jaren later nog steeds in hetzelfde huis naast de spoorweg terug?

Tegenpolen in hetzelfde huis

Een bloeiende broodjescultuur

Op de boerderij in Gors Opleeuw

In 'Man Bijt Hond' bezocht Martin een stel dat in een landelijke gemeente Gors Opleeuw in Limburg een oude vierkantsboerderij had gekocht. Markant detail: in de prijs was een stalknecht inbegrepen, mét woongarantie. De stalknecht Ben had het recht om op hun grond te blijven wonen. Ben was een minzame, eenvoudige man. Hij had zijn eigen huisje in de tuin. Hoe gaat het leven er vandaag op de hoeve aan toe?

'Zelfde Deur, 20 Jaar Later', donderdag 27 september om 20.40 uur op Eén.

'The White Lotus 2' (Streamz)

Wanneer Tanya een uitnodiging krijgt van de expat Quentin, brengt Portia de dag door met zijn verleidelijke neef. Na terugkeer van haar reis met Daphne wordt een opgeluchte Harper verrast door een bewijsstuk van Ethans avondje uit.

'The White Lotus ', om 20.35 uur op Play4.

The Tower
    Mega Mindy