'Komen Eten' deze week bij vier voetbalvrouwen

zondag 21 september 2014

In een nieuwe week van 'Komen Eten' nemen voetbalvrouwen Fauve (vriendin van Jesper Jørgensen), Leonie (vriendin van Maxime Biset), Lindsey (vriendin van Mamoutou N'Diaye) en Jessica (vriendin van Logan Bailly) het tegen elkaar op.

Iedereen weet dat achter elke topvoetballer een vrouw staat die lekker kookt en dat het dus een week wordt om duimen en vingers van af te likken, staat nu al vast. Vrijdag mogen de vier dames als extraatje op bezoek bij Piet Huysentruyt in 'Chez Piet'.

Maandag: Fauve uit Brugge
De 22-jarige Fauve is de vriendin van Zulte Waregem-speler Jesper Jørgensen. Ze opent deze speciale 'Komen Eten'-week die volledig in het teken staat van voetbalvrouwen. De liefde van Fauve voor haar Deense levensgezel is minstens even groot als haar liefde voor dieren. Ze is blij dat ze voorlopig niet moet kiezen tussen de twee. Het dierenhart van Fauve klopt altijd een beetje sneller wanneer ze gaat wandelen met honden uit het asiel in de buurt. Ook al zijn de clubkleuren van Zulte Waregem groen en rood, voor de inrichting van het huis, koos Jesper voor de contrasterende kleuren wit en zwart. De huiscactus bracht hij mee uit zijn thuisland Denemarken.

Ongezonde kost zal er bij Fauve zelden geserveerd worden, want ze is bewust bezig met gezondheid en gezonde voeding. Ze volgde er zelfs een studierichting over op school en geeft nu zelf les in de materie. Zo komt het dat Fauve het verschil kent tussen nitraten, nitrieten en nitrosamines. Of er opvallend veel van dat soort lekkers in haar menu zit, moet blijken, maar openen doet Fauve alvast met Sint-Jacobsvruchten. Dat is een risico, want het gerecht mislukte in het verleden al een paar keer omdat de coquilles nog rauw bleken vanbinnen. Als hoofdgerecht maakt Fauve een quiche klaar, wat volgens haar twee voordelen oplevert. Ten eerste vindt ze een quiche lekker en ten tweede kan ze die op voorhand klaarmaken, wat dan weer extra tijd bij de gasten oplevert. Fauve haalt voor haar 'Komen Eten'-avontuur alvast het zilveren bestek van haar mama uit de kast.

'Komen Eten', maandag 22 september om 20.15 uur op VIER.

komeneten

'Vive le Vélo, Leve de Ronde' - Karl Vannieuwkerke (Eén)

Karl ontvangt David van der Poel, Jolien D'hoore en Stijn Steels aan zijn tafel in de Vlaamse Ardennen om te praten over hun passie voor de koers en 'Vlaanderens mooiste'. Sammy Neyrinck duikt in de sfeer van de Ronde voor dagverse reportages uit het peloton. En Bart Aerts gaat op zoek naar verhalen rond wielerlegende Briek Schotte.

'Vive le Vélo, leve de Ronde', om 21.00 uur op VRT 1.

Radio2 op VRT 1: WinWin
    Murdoch Mysteries
    Goedemorgen Nederland
    Close Up