Jo De Poorter bezoekt 't Gooi in 'TV Makelaar'

woensdag 10 november 2010

Het Joodse koppel Jacques en Simone Wenger woont al 34 jaar in een appartement in het Antwerpse Berchem. Hun dochter verhuisde 15 jaar geleden met haar gezin naar Jeruzalem en stilaan wordt het gemis te groot. Daarom zetten ze hun appartement te koop. Bedoeling is bij de ouders van Jacques in te trekken en de komende jaren zoveel mogelijk naar Jeruzalem te reizen om hun dochter te bezoeken. Het appartement ligt in een woontoren van 15 verdiepingen, waar zo'n 18 nationaliteiten wonen. Pascale Naessens, interieurdesigner Christophe en architect Peter gaan aan de slag om te helpen bij de verkoop.

In deze aflevering gaat Jo De Poorter op stap met Linda en Fons uit Brussel. Het koppel leerde mekaar anderhalf jaar geleden kennen en de vonk sloeg meteen over. Momenteel wonen ze in een stijlvol appartement in het hartje van onze hoofdstad, maar de drang om het drukke centrum te ruilen voor de groene rand groeit. Jo moet op zoek naar een riante woning met een grote tuin, voor een budget van 700 000 euro. Een ruim budget, maar de Brusselse rand is niet goedkoop. Jo gaat de uitdaging aan om een woning te vinden die aan alle wensen van Linda en Fons voldoet.

Tenslotte kijken we ook binnen in een exclusieve woning. De streek 'Het Gooi' is intussen ook bij ons bekend door de televisiereeks 'Gooische Vrouwen'. Het is het Beverly Hills van Nederland waar beroemdheden, topindustriëlen en sportvedetten wonen. 'TV Makelaar' bezoekt er de woning van topdesigner Eric Kuster. Kuster staat bekend voor zijn glamoureuze interieurstijl, die meer en meer in de smaak valt bij de internationale jetset. Hij is regelmatig te zien als designdeskundige in diverse Nederlandse programma's, heeft een eigen column in Beaumonde, het grootste glossy magazine van onze noorderburen en zijn portfolio is indrukwekkend. Zo zorgde hij voor de restyling van het voetbalstadion van FC Barcelona, richtte hij de loft van R&B ster Kelis in en is hij verantwoordelijk voor het ontwerp van bekende clubs als Jimmy Woo en Suzy Wong. In 'TV Makelaar' gunt Kuster de Vlaamse kijker een blik in zijn eigen paradijs.

Hulp Nodig? Doe mee aan 'TV Makelaar'
'TV Makelaar' krijgt een verlengd tv-seizoen. De productie blijft dus op zoek naar deelnemers die hun huis verkopen of op zoek zijn naar een nieuwe woning. Ons ervaren team doet er alles aan om immo-dromen te realiseren. Interesse? Vul dan vrijblijvend het inschrijvingsformulier in op vtm.be, of mail uw wensen naar tvmakelaar@vtm.be.

'TV Makelaar', donderdag 11 november om 22.50 uur op vtm.

DOSSIER: Kandidaten/publiek Gezocht!

volledig dossier

'The White Lotus 2' (Streamz)

Wanneer Tanya een uitnodiging krijgt van de expat Quentin, brengt Portia de dag door met zijn verleidelijke neef. Na terugkeer van haar reis met Daphne wordt een opgeluchte Harper verrast door een bewijsstuk van Ethans avondje uit.

'The White Lotus ', om 20.35 uur op Play4.

Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Wolfje's verhalen
    Heidi