Heenwedstrijden halve finales Champions League op 2BE

maandag 4 mei 2015

De voetbalkaarten voor de halve finales zijn geschud: vier topclubs zijn nog in de running voor de mooiste voetbaltrofee ter wereld.

Gaat de Champions League-beker dit seizoen naar Juventus, Real Madrid, Barcelona of Bayern München? Bij 2BE zijn voortaan alle halve finales integraal te volgen.

Dinsdag 5 mei: Juventus FC - Real Madrid CF
Op dinsdag 5 mei treffen Juventus en Real Madrid elkaar in de eerste halve finale. Beide clubs hadden het niet gemakkelijk in hun kwartfinales en schakelden respectievelijk AS Monaco en Atlético Madrid moeizaam uit. Real – dat vorig seizoen stadsgenoot Atlético in de finale van de Champions League klopte – is op papier duidelijk favoriet tegen de Oude Dame. Maar ook Juventus is momenteel oppermachtig in de Italiaanse competitie. Welk elftal zet morgen in deze topaffiche een eerste stap richting de finale?

Jan Dewijngaert en Tom Soetaers leveren op dinsdag 5 mei vanuit Turijn live commentaar bij de wedstrijd. In de Champions League-studio ontvangt Tom Coninx proftrainer Aad De Mos en voetbalanalist Marc Degryse.

Woensdag 6 mei 2015: FC Barcelona - FC Bayern München
Op woensdag 6 mei staat de andere heenwedstrijd op het programma: Barcelona is uitgeloot tegen Bayern München. Kan Bayern-coach Pep Guardiola zijn ex-club Barça ontregelen? Bayern werd in de heenmatch van de kwartfinales bijna kansloos weggespeeld door Porto, maar zette een week later de puntjes op de i in de eigen Allianz Arena. De club wil een finale in eigen land voor geen geld missen. Ook Messi, Neymar, Suarez en co zijn in topvorm en rekenen op die felbegeerde finaleplaats.

Vanuit Barcelona brengen Dirk Deferme en Marc Degryse op woensdag 6 mei live commentaar bij deze tweede heenmatch. Tom Coninx volgt de match samen met voetbalanalist Tom Soetaers en ex-Anderlechtspeler Patrick Vervoort.

Tom Coninx, sportcommentator bij 2BE: 'Bij 2BE zit je vanaf nu op de eerste rij voor alle halve finales. Met Juventus tegen Real krijgen we meteen al een eerste stevig duel voorgeschoteld. Als Juve de '0' wil houden, houden ze die meestal ook. De Bianconeri zijn moeilijk te verslaan, al staan ze wel pas voor het eerst sinds 2003 in de halve finales. Woensdag volgt dan die andere wereldmatch: Barcelona tegen Bayern München. Was dit niet dé droomfinale van menig voetballiefhebber? Gokken op Barça of Bayern blijft hoe dan ook aartsmoeilijk!'

HEENMATCHEN HALVE FINALES CHAMPIONS LEAGUE:

JUVENTUS FC – REAL MADRID CF
DINSDAG 5 MEI, LIVE BIJ 2BE EN OP 2BE.BE VANAF 20.20 uur.

FC BARCELONA – BAYERN MÜNCHEN
WOENSDAG 6 MEI, LIVE BIJ 2BE EN OP 2BE.BE VANAF 20.15 uur.

'Axel Gaat Binnen' (VTM)

Wat is tantra? Ook Axel wist het niet voor hij vertrok. Nog meer dan anders betreedt hij hier het onbekende. Eén ding is zeker: hij is emotioneel nog nooit zo diep gegaan. In deze aflevering komt Axel zichzelf helemaal tegen op verschillende vlakken. Met de nodige scepsis vertrekt hij naar de retraite in de Ardennen, maar hij keert terug naar Antwerpen als een compleet ander mens.

'Axel Gaat Binnen', om 21.45 uur op VTM.

Blokken
    Op een ander