Gloednieuwe afleveringen 'De Kotmadam' zondag bij vtm

zaterdag 27 december 2008

Programma's komen en gaan, zelfs banken kunnen nu al vergaan, maar 'De Kotmadam' blijft bestaan. Deze komische reeks van eigen bodem staat sinds de première op 30 december 1991 dan ook garant voor complexloos en fris amusement. Voor jong en minder jong. Zonder staatswaarborg. Er zijn dus nog zekerheden in deze barre economische tijden.

Z

o'n langlopende reeks maken – in het nieuwe seizoen starten we met aflevering 242- is enkel mogelijk dankzij de inzet van een ganse ploeg enthousiaste medewerkers: van kabelsleper tot producer en van figurant tot regisseur. En vooral dankzij het triumviraat Odilon (Odilon Mortier), Jeanne (Katrien Devos) en Jef (Mark Verstraete) die de ruggengraat van 'De Kotmadam' vormen.

Of deze knakkers nog soepel van lijf en leden zijn? Geen twijfel mogelijk. Ze moeten immers elk seizoen opnieuw opboksen tegen een stel jonkies dat hen het vuur aan de schenen legt. Arnold (Jan Van Hecke) Saskia (Mieke Dobbels) zijn niet aan hun proefstuk toe, maar Jill (Ayesha Künzle) en Victor (Frederik Huys) beginnen pas aan hun tweede academiejaar en zijn dus nog een klein beetje groen achter hun oren.

Het conflict tussen jong en oud is een belangrijke inspiratiebron voor de scenaristen maar ook tussen de jongeren onderling zijn er grote verschillen. Victor denkt enkel aan studeren en carrière maken, terwijl Jill niet verder kan denken dan het eerstvolgende weekend. Saskia is georganiseerd en ordelijk, terwijl Arnold elke ochtend op zoek moet naar een paar propere sokken. Spanningen genoeg dus, tenzij de kotbazen het bont maken, dan trekken ze aan één zeel!

En ja hoor, ook in het nagelnieuwe 17de seizoen van 'De Kotmadam' bakken Jef en Jeanne ze weer bruin. Aan het eind van de dag, als ze in bed liggen, leggen ze gelukkig weer alles bij. Zou dat het geheim zijn van hun relatie? Wat er ook van zei, Jef kan het vissen en biljarten niet laten en er komen nog hobby's en bezigheden bij: vogels kweken, darts spelen, moto rijden tot zelfs een voettocht naar Scherpenheuvel (of zou dat laatste verzonnen zijn?) Maar ook Jeanne kan er wat van: Ze doet mee aan 'X Factor', ze wil poseren voor een standbeeld en ze wil.... een marathon lopen.

Genoeg stof dus voor een leuk nieuw seizoen van 'De Kotmadam', dat op zondag 28 december 2008 van start gaat.

Aflevering 1: Peppers
Jef en Jeanne zijn allebei gebeten door het competitievirus. Jef wil de viswedstrijd winnen en Jeanne wil voor Mimi eindigen in de kwart marathon van Leuven. Jef beseft dat hij het nooit haalt op een eerlijke manier, Jeanne daarentegen wil absoluut niet vals spelen. Het loopt helemaal anders dan gepland!

Gastacteurs: Serge Adriaensen, Machteld Ramoudt.
Scenario: Sam Schurg & Gerrie Van Rompaey.

'De Kotmadam', (nieuwe aflevering, reeks 17), vanaf zondag 28 december om 19.55 uur op vtm.

Kijk jij uit naar 'De Kotmadam'? Laat je horen in het TV-Visie Forum!

'Axel Gaat Binnen' (VTM)

Wat is tantra? Ook Axel wist het niet voor hij vertrok. Nog meer dan anders betreedt hij hier het onbekende. Eén ding is zeker: hij is emotioneel nog nooit zo diep gegaan. In deze aflevering komt Axel zichzelf helemaal tegen op verschillende vlakken. Met de nodige scepsis vertrekt hij naar de retraite in de Ardennen, maar hij keert terug naar Antwerpen als een compleet ander mens.

'Axel Gaat Binnen', om 21.45 uur op VTM.

On The Wing
    Radio 1: De wereld vandaag