8 talenten trappen de shows van 'Belgium's Got Talent' af

donderdag 1 december 2016

De audities zijn achter de rug. Vanaf vrijdag 2 december wordt 'Belgium's Got Talent' nog grootser, spannender en straffer in de ultieme shows. De 32 geselecteerde talenten zullen tot het uiterste moeten gaan om de kijker én juryleden An Lemmens, Stan Van Samang, Niels Destadsbader en Dan Karaty te verbluffen met hun act.

Zij hebben zich wekenlang voorbereid op dit ene moment en dromen stiekem al van een felbegeerde finaleplek.

De komende 4 weken betreden telkens 8 talenten het podium. Slechts 2 van hen worden weerhouden en gaan door naar de spannende live finale op vrijdag 30 december. Eén finalist wordt meteen aangeduid door de jury, de andere bepaalt de kijker thuis. Zij kunnen aan het einde van elke show tot middernacht stemmen op hun favoriete act. Dat kan via sms naar 6677 (€0,75/stem) of gratis via de VTM-app. Het resultaat van de voting wordt in het begin van de volgende show bekendgemaakt. Uiteindelijk zullen ook in de finale 8 talenten aantreden in de hoop met de 50.000 euro naar huis te gaan.

De jongen en de meisjes van B.O.S.S. Dance Complex (11-31, Gent) deden jurylid An Lemmens een traantje wegpinken tijdens hun auditie. Voor hen is 'Belgium's Got Talent' dus sowieso al geslaagd. Al droomt de hiphopgroep nog van een finaleplaats en misschien wel de overwinning. Ze gooien dan ook alles in de strijd met hun nieuwe hiphopchoreografie. 'We willen het publiek mee krijgen', klinkt het overtuigd.

Wie vaak op de Antwerpse Meir vertoeft, heeft de mannen van Usual (20-21, Schoten) misschien al wel gespot. De twee straatmuzikanten verrasten iedereen met hun funky beats en akoestische popmuziek. 'Het nummer voor de halve finale hebben we in drie uur tijd geschreven', klinkt het. 'Het heet Funky Movement en gaat over het feit dat we iedereen in beweging willen krijgen. En dat gaan we nu ook doen!'

Tijdens zijn auditie liet de 24-jarige Yannick uit Temse iedereen kennismaken met zijn grote passie slackline. De jury en het publiek hielden hun hart vast terwijl Yannick over de elastische koord balanceerde en er allerlei trucks op deed. 'Voor de eerste show ga ik uitpakken met nóg vettere trucks', kondigt hij aan. 'Het kan zelfs fataal aflopen. En ik begin met iets dat de jury nog nooit gezien heeft. Het wordt spannend!'

Ook de 24-jarige Aurélie uit Heverlee deinst er niet voor terug om risico's te nemen. Zij hoopt samen met haar hond Mylo een plek in de finale te bemachtigen. 'Een hondenact blijft onvoorspelbaar. Als hij in de show geen zin heeft om iets te tonen, hebben we een probleem', lacht Aurélie. Slaagt ze erin haar enthousiasme over te brengen op Mylo? En kan ze de jury inpakken met enkele nieuwe trucks?

Ze deed An Lemmens huilen, liet Stan Van Samang op de golden buzzer drukken en bezorgde iedereen koude rillingen met haar engelenstem. Dat de 10-jarige Marjolein uit Gent nu in de shows van 'Belgium's Got Talent' staat, is dus geen verrassing. 'Sommige mensen vragen al een handtekening', klinkt het. 'Maar die heb ik nog niet.' Marjolein brengt vrijdag een nieuw nummer van haar favoriete componist Ennio Morricone. Dat doet ze bovendien in het Italiaans.
'Als je je openstelt voor toeval, kom je het overal tegen', dat is het uitgangspunt van mentalisten Stefan (29) en Kurt (42) uit Antwerpen. 'Zulke toevalligheden creëren magische momenten. Dat gaan wij onderzoeken in de show.' Stefan en Kurt verbazen de jury met een act die An Lemmens terugbrengt naar haar kindertijd.

Lady of Soul (19) uit Maastricht belooft in de shows voor nóg meer sexiness, booty en glitterpakjes te zorgen. Tijdens haar auditie smeet ze zich volledige in een dansact op het repertoire van Beyoncé. Dat doet ze vrijdag opnieuw met volle overgave.

Evenveel overgave komt er van DDF Crew uit Deinze (28-36). Voor minder dan een overwinning doen deze mannen het niet. Die van 'Holland's Got Talent' mogen ze al op hun naam schrijven, maar hun vaderland trots maken, blijft het ultieme doel. Voor de eerste show heeft DDF Crew een volledig nieuwe act in elkaar gestoken. 'Het zal aankomen op focus. Als iemand één keer iets fout denkt of doet, is het gedaan.' Wordt het voor DDF Crew alles of niets?

'Belgium's Got Talent', vrijdag 2 december om 20.35 uur bij VTM.

'The White Lotus 2' (Streamz)

Wanneer Tanya een uitnodiging krijgt van de expat Quentin, brengt Portia de dag door met zijn verleidelijke neef. Na terugkeer van haar reis met Daphne wordt een opgeluchte Harper verrast door een bewijsstuk van Ethans avondje uit.

'The White Lotus ', om 20.35 uur op Play4.

Villa Politica
    Tik Tak