Tweede seizoen van thrillerdrama 'HUMANS' op AMC

woensdag 22 februari 2017

Vanaf 23 februari toont AMC acht weken lang elke donderdag het nieuwe seizoen van 'HUMANS'. 'HUMANS', een productie van Kudos voor AMC en Channel 4, vertelt hoe, in een niet zo verre toekomst, 'synths', huishoudhulpjes met een even (artificieel) intelligent als menselijk voorkomen, hun plaats vinden – of opeisen? – in onze maatschappij.

Seizoen twee van 'HUMANS' pikt de draad van het verhaal van seizoen 1 weer op.  De synth Niska (Emily Berrington) is nog steeds op de vlucht in het bezit van de bewustzijnscode. Haar synth-familieleden, Mia (Gemma Chan), Leo (Colin Morgan) en Max (Ivanno Jeremiah), weten niet waar ze is en proberen elk hun plaats in de wereld te vinden terwijl de échte mensen Joe (Tom Goodman-Hill) en Laura Hawkins (Katherine Parkinson) hun huwelijk trachten te redden.

Naarmate steeds meer onbevestigde berichten melding maken van synths die een onverklaarbaar gedrag vertonen, steekt als gevolg van één eenvoudige maar kolossale beslissing het verleden op dramatische en verrassende wijze de kop weer op voor de familie Hawkins. Joe, Laura en de rest van het gezin staan voor een moeilijke keuze waardoor heel het gezin volop in de spotlight komt te staan.  In de Verenigde Staten werkt intussen de jonge miljardair Milo Khoury (Marshall Allman), oprichter en CEO van een toonaangevend techbedrijf uit Silicon Valley, aan baanbrekend nieuw onderzoek. Hij tracht ’s lands grootste expert op het gebied van kunstmatige intelligentie, Dr. Athena Morrow (Carrie-Anne Moss), te rekruteren om hem te helpen. Dr. Morrow stelt zich echter vragen over zijn motieven en blijft gefocust op haar eigen werk. Ze is vastberaden om een nieuwe soort machinebewustzijn te creëren.

Terwijl de opkomende vorm van intelligent leven (synths) en een gevestigde vorm (de mensen) wedijveren voor hun plaats in de wereld, ontrolt zich een spannend verhaal met meerdere simultane verhaallijnen dat een vraag met enorme implicaties blijft stellen: wie heeft het recht om te bepalen wat het betekent om te leven?

Moss (The Matrix, 'Jessica Jones') en Allman ('True Blood') worden vergezeld van nieuwe castleden Sam Palladio ('Nashville'), Sonya Cassidy ('The Paradise') en Leticia Wright ('Cucumber', 'Banana'). Ruth Bradley ('The Fall'), Will Tudor ('Game of Thrones') en Neil Maskell ('Raised by Wolves') zetten hun rollen voort in het langverwachte tweede seizoen van de dramaserie die voor een BAFTA Award werd genomineerd.

Seizoen 1 van 'HUMANS' werd op veel enthousiaste kritieken onthaald. The New York Times vond het een fris drama 'dankzij de aanpak met meerdere verhaallijnen, een bedreven cast en hun weigering om simplistisch te zijn.' The Sunday Times beschreef de serie als 'een schitterende mix van panache en griezel' en The Guardian concludeerde dat het 'intelligent en donker was… een van de dramatische hits van 2015.'

'HUMANS' behaalde zeer indrukwekkende ratings voor de première van seizoen één in de VS en het VK.  De reeks haalde gemiddeld 2,1 miljoen kijkers op de Amerikaanse zender AMC en werd in 2015 een van de beste dramareeksen op de kabel.  In het VK werd seizoen één het hoogst gewaardeerde drama in meer dan 20 jaar bij Channel 4.

Seizoen twee van 'HUMANS' werd geschreven door Sam Vincent en Jonathan Brackley ('Spooks: The Greater Good') samen met Joe Barton, Charlie Covell en Iain Weatherby en geproduceerd door Kudos in samenwerking met Matador Films. Uitvoerend producenten zijn Derek Wax ('The Hour', 'Capital') en Chris Fry ('The Smoke', 'Spooks') voor Kudos, Sam Vincent en Jonathan Brackley, en Henrik Widman en Lars Lundström voor Matador Films. Het nieuwe seizoen werd geproduceerd door Paul Gilbert en geregisseerd door Lewis Arnold ('HUMANS', 'Broadchurch'), Carl Tibbetts ('Black Mirror: White Bear'), Francesca Gregorini ('The Truth about Emanuel) en Mark Brozel ('Dickensian'). Het tweede seizoen kwam er in opdracht van Beth Willis en Simon Maxwell voor Channel 4 en Joel Stillerman en Kristin Jones voor AMC.

'HUMANS', Seizoen 2, vanaf donderdag 23 februari om 22.00 uur met een dubbelaflevering, daarna elke donderdag om 22.00 uur op AMC.

Persbericht AMC

'The White Lotus 2' (Streamz)

Wanneer Tanya een uitnodiging krijgt van de expat Quentin, brengt Portia de dag door met zijn verleidelijke neef. Na terugkeer van haar reis met Daphne wordt een opgeluchte Harper verrast door een bewijsstuk van Ethans avondje uit.

'The White Lotus ', om 20.35 uur op Play4.

Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Molang
    VLOGLAB Mystery #Stories